Technology08.09.2010

Google lanceert Google Instant


google-lanceert-google-instant.jpg
google-lanceert-google-instant.jpg

Google heeft zojuist Google Instant gelanceerd. De afgelopen weken hebben we al voorbeelden gezien van deze nieuwe dienst en nu is het dus zover. Tijdens een evenement in San Francisco heeft Marissa Mayer de realtime search van Google geïntroduceerd. Voor Google nu al het hoogtepunt van 2010!

2010 is een belangrijk jaar voor Google, want er zijn verschillende nieuwe features gelanceerd:

  • Google Cafeine
  • Verbetering van de spellingscontrole
  • Verbetering van de functie “Vraag en antwoord”
  • “Stars in search” (bookmarken van resultaten).
  • Google Instant is voor Google dé feature van 2010. Hoe werkt het ‘nieuwe zoeken’?

    Het is eigenlijk heel eenvoudig voor de gebruikers. Het intypen van zoekopdrachten zorgt ervoor dat Google direct al resultaten levert én suggesties voor het verdere verloop van de zoekopdracht. Google probeert dus eigenlijk te voorspellen wat je zoekt door de resultaten al te laten zien voordat je de enter toets zou indrukken (dat hoeft nu dus ook niet meer).
    Google Instant is overigens alleen beschikbaar voor gebruikers die zijn aangemeld bij Google. Het aantal gebruikers heeft, sinds de vorige maand, een mijlpaal bereikt met het overschrijden van de 1 miljard(!) gebruikers grens. 
    Google Instant wordt vandaag in de loop van de dag in heel Amerika gelanceerd. In de loop van deze week zal het ook internationaal worden uitgerold, zoals in Engeland, Duitsland en Rusland. Helaas nog geen informatie over wanneer Google Instant beschikbaar wordt in Nederland.
    Leuk feitje: elk jaar doet Google op 1 april mee met het maken van de 1 april grappen. In 2000 was de 1 april grap… Real Time Search. Dat betekent dat iets dat 10 jaar geleden slechts als grap kon worden ingezet nu daadwerkelijk is gerealiseerd!
    Google Instant zal in de loop van herfst 2010 ook worden gelanceerd voor de mobiele gebruikers.

    Jeffrey Bleijendaal

    Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast voorzitter van de DDMA Search Commissie, enthousiast blogger op Dutch Cowboys en Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum. Naast SEA is Jeffrey zeer actief met en gecertificeerd voor Google Analytics en de DoubleClick Online Marketing stack.

    Verder lezen over Google

    Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

    Google Cloud heeft vandaag, tijdens het Google Cloud Next event in Las Vegas, nieuwe innovaties en verbeteringen aangekondigd voor Google Workspace.

    Video10.04.2024

    Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

    Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

    De zoekmachine van Google wordt binnenkort waarschijnlijk betaald. Niet voor iedereen: de versie zoals we die nu kennen blijft wat het is. Er wordt echter AI aan toegevoegd en dat zal waarschijnlijk geld kosten. Het nieu...

    Search04.04.2024

    Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

    SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

    Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

    Search07.03.2024

    SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

    Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle

    Google heeft speciaal in het kader van Schrikkeldag een speciale Doodle uitgebracht die in het teken staat van die gekke 29 februari die we af en toe krijgen. Het is een vrolijke kikker die even de 29 laat gelden en verv...

    Coffee corner29.02.2024

    Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle

    ​Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders

    Inloggen op je Google-account ziet er al jaren hetzelfde uit, maar dat is nu veranderd. Google heeft het lang geteaset en plaatste er zelfs een waarschuwingsmelding over wanneer je de laatste tijd wilde inloggen. Echter...

    Online22.02.2024

    ​Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders

    ​Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt

    Fitbit was ooit het toonbeeld van wearables, sportiviteit en de ‘smartphone’ voor om de pols, maar inmiddels begint het die status steeds meer te verliezen. Zeker met kapers op de kust als Amazfit, ziet het er twijfe...

    Gadgets31.01.2024

    ​Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt

    De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)

    Google is relatief laat in de markt van de mobiele telefoons gestapt, maar heeft door zijn sterke marktpositie relatief weinig moeite gehad om binnen dit segment met een nieuw merk voet aan de grond te krijgen. Onder de...

    Mobile29.01.2024

    De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)

    ​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

    Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

    Online19.01.2024

    ​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd