Gaming13.12.2014

MINI wil smartphonegebruik onderweg gaan aanpakken


Automerk komt met online spel om mensen te waarschuwen

Met de komst van de smartphones is er ook een extra gevaar in het verkeer bijgekomen. Veel mensen zitten onderweg even op hun telefoon te kijken of sturen even snel een whatsappje dat ze onderweg zijn. Dit levert steeds meer ongelukken op omdat je minder alert op het verkeer bent en dus minder snel kan ingrijpen als degene voor jou plotseling moet remmen.

Wereldwijd probleem

MINI Singapore heeft iets bedacht op dit probleem. Ze hebben een spel ontwikkelt waarmee de speler het gevaar van onderweg berichten sturen en mail checken moet gaan inzien. MINI wil hiermee deze slechte gewoonte van velen mensen wereldwijd gaan veranderen en zo ervoor zorgen dat er mindere ongelukken gebeuren.

MINI Singapore heeft al vaker acties gehad om het verkeer te verbeteren. In het filmpje is een andere actie van MINI in Singapore te zien. 

Berichtjes typen

Om dit op te lossen hebben de mensen van MINI een spel ontwikkelt waarbij je tekstberichtjes moet typen. Hoe sneller je berichtje getypt wordt, hoe harder de auto gaat rijden waar je in zit, net zolang totdat je crasht. Op deze manier proberen ze dus heel erg duidelijk te maken wat er kan gebeuren als je onderweg in de auto berichtjes zit te sturen.

Ook in Nederland verkrijgbaar

Het spel is te spelen via het internet en doet het ook gewoon in Nederland ;). Als je naar ww.minitextracer.com gaat kun het spel online spelen. Het spel doet het niet altijd even goed, soms wel en soms niet. Je leert wel hoe slecht je eigenlijk oplet in het spel. Je focust je zo op het goed typen van de zinnen dat je eigenlijk niet in de gaten hebt dat je ondertussen ook vooruit rijdt in het spel. Als je crasht met je auto krijg je gelijk een waarschuwing van MINI in beeld dat je goed moet opletten in het verkeer. 

Typen maar!
Typen maar!
Gecrasht!
Gecrasht!
Onthouden!
Onthouden!
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.