Facebook games: Cross-platform zorgt voor hoogste engagement

Vorig artikel Volgend artikel

Gisterenavond heeft Facebook tijdens de Game Developer Conference bekendgemaakt dat gemiddeld iedere maand 375 miljoen mensen Facebook-games spelen. De Facebook website en apps verwijzen dagelijks 735 miljoen keer door naar games.

In een blogpost heeft het sociale netwerk verder bekend gemaakt dat de games overal en altijd gespeeld worden. Of het nu op de smartphone in de bus is, op een desktop pc op kantoor of s'avonds thuis op de tablet, mensen willen de flexibiliteit om games probleemloos op alle platformen te kunnen spelen. 

Facebook heeft in september vorig jaar een intern onderzoek gehouden om te kijken hoe gebruikers games spelen die verbonden zijn met Facebook. Daarin kwam naar voren dat de gebruikers die cross-platform games spelen, meer tijd en geld investeren aan games dan spelers die dat maar op 1 platform doen. Uit de studie blijkt dat, mobile engagement voor cross-platform spelers 2,4 hoger was dan de engagement van de mobile-only spelers. Voor desktop was dit 1,5 keer hoger.

Facebook wil het ook eenvoudiger maken de games cross-platform beschikbaar te maken. "We provide helpful tools such as: our SDK for Unity that makes it simple to integrate Facebook in your Unity game; tools from Parse that let you save player data to the cloud."

Facebook games: Cross-platform zorgt voor hoogste engagement

[Afbeelding © Fotolia.com]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies