King.com passeert Electronic Arts op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
King.com passeert Electronic Arts op Facebook

De Europese start-up King.com is Electronic Arts op Facebook voorbijgegaan met nu bijna 10 miljoen gebruikers van hun social games (oa. Bubble Witch Saga). Het 9 jaar oude bedrijf heeft veel aan populariteit gewonnen sinds de lancering op Facebook iets meer dan een jaar geleden met de saga spelletjes.

De games spelen in op een groeiende trend voor spelers, ook steeds meer vrouwen, om puzzelgames met vrienden te spelen,  vooral onderweg op de mobiele telefoon of tablet om wat loze minuten door te komen. Bubble Witch Saga, King.com's top Facebook game, heeft nu meer dagelijkse spelers dan Zynga's eerste hit Farmville.

Zynga, goed voor bijna 80 Facebook games is nog altijd de meest populaire game ontwikkelaar voor Facebook, met meer dan 65 miljoen dagelijks actieve gebruikers.

"Onze ambitie is natuurlijk om marktleider te worden in ons segment van games voor de casual gamer, voornamelijk vrouwelijk, social en mobile," aldus op richter en CEO van King.com Riccardo Zacconi in een interview met Reuters. "Our target is to reach Zynga."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies