McDonald's hits Facebook's Farmville : McDonaldsVille

Vorig artikel Volgend artikel

Gamegigant Zynga en McDonald's hebben bekend gemaakt dat de fastfoodketen een eigen Farm krijgt in Facebooks’s FarmVille. Voor zover bekend is dit de eerste “branded Farm deal”.

In het 1-daags event zien spelers de McDonalds Farm als een zg. Neighbor’s Farm. Bezoekers van deze Farm kunnen helpen met het verbouwen van groenten. Wie intensief deelneemt ontvangt een virtuele McCafe versnapering en kan een een gratis I'm Lovin' it-luchtballon krijgen voor z’n noeste online werkzaamheden. Voor McDonald's is het een open deur als je meer dan 80 miljoen spelers kunt bereiken met een zo’n simpel product. Anja Carroll, Director of Media bij McDonalds : “Joining forces with FarmVille is an incredible opportunity for us to engage with millions of players in the most popular social game”.

Voor Zynga en Facebook staat met de lancering van dit gesponsorde branded item de deur open naar alle wereldwijde A-merken. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat Starbucks, Nike, Mars en al die andere merken starten met vergelijkbare Farms. Het succes van FarmVille zal daarmee nog wel even voortduren.
(Old Mac Donald Had A Farm)

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies