Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Zuinig gamend Nederlander geeft ‘maar’ 590 miljoen euro uit aan games. 315 miljoen euro gaat naar consolegames, 170 miljoen naar games voor de PC.
Dit zijn cijfers die het recent gelanceerde internationale Newzoo Games Market Report te kennen geeft. Het gaat hierbij om aankopen door de Nederlandse consument in de winkel als ook direct online. 69% van het budget van de Nederlandse gamers wordt uitgegeven aan nieuwe games in online en fysieke winkels. De overige 183 miljoen euro wordt besteed aan tweedehands games, online abonnementen, microtransacties, online credits en games die direct worden gedownload naar de console of PC.
In de VS heeft deze trend zich verder ontwikkeld en wordt nog slechts 54% besteed aan nieuwe verpakte games in (online) winkels. Internationaal gezien is alleen Frankrijk conservatiever dan Nederland met 78% besteding aan nieuwe verpakte games.
Gemiddeld geeft de Nederlandse consument veruit het minst uit aan het spelen van games, vergeleken met andere Europese landen en de VS. Het aantal niet-betalende spelers ligt in Nederland ook relatief veel hoger, onafhankelijk om welk platform het gaat: consoles, PC games, online game portals, mobiele telefoons of “MMOs” en virtuele werelden zoals Habbo of World of Warcraft.
Op het grootste internationale games event van Nederland, Festival of Games, georganiseerd door stichting NLGD op 3 en 4 juni, zal Newzoo samen met dataklant Microsoft USA haar visie en unieke internationale data delen. Meer info: www.festivalofgames.org. Midden juni 2010 worden de resultaten verwacht van het nieuwste internationaal onderzoek van Newzoo. Focusgebieden: mobiel, sociale netwerken, online gamen, digitale distributie.
Het rapport en een gratis samenvatting zijn verkrijgbaar via http://www.gamesindustry.com/gamesmarketreport.
Verder lezen over Game
Entertainment17.04.2024
Wordt Fallout net zo’n succes als The Last of Us?
Entertainment16.04.2024
Wat hoor je als je het telefoonnummer uit de Fallout-serie belt?
Gaming16.04.2024
Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg
Gaming14.04.2024
Grappig: AI toont hoe gamepersonages eruitzien als ze bejaard zijn
Entertainment12.04.2024
4 redenen om Fallout te kijken op Prime Video
Gaming11.04.2024
Fortnite en TikTok tegelijk: straks kan het
Gaming10.04.2024
Star Wars Outlaws: waar je de criminele onderwereld van Star Wars ontmoet
Gaming08.04.2024
Tijdmachine: Nintendo Wii Balance Board was een giga gamegadget
Verder lezen over Nederland
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws04.03.2024