Spil Games stapt in Mobile Gaming

Vorig artikel Volgend artikel
Spil Games stapt in Mobile Gaming

Spil Games is een van de grote jongens op het gebied van online-gamesites. Eind vorig jaar kondigen ze de eerste game aan voor de iPhone en iPod touch: Beauty Resort 2. De game is verkrijgbaar in de iTunes App Store.

Miljoenen mensen hebben al de online-versie van Beauty Resort en de opvolger daarvan, Beauty Resort 2 gespeeld. Online is het wereldwijd al meer dan 25 miljoen keer gespeeld op de verschillende sites van Spil Games. "Beauty Resort en Beauty Resort 2 zijn online al een gigantisch succes bij de fans. Vandaar dat wij voor het eerst een mobiele game-versie uitbrengen".

"Ook gebruikers van de iPhone en iPod touc kunnen nu kennis maken met deze leuke game," aldus Peter Driessen, CEO van SPIL GAMES. "Net als bij de online-versie is ook hier het time-management-element belangrijk. Bovendien kan de speler bij de mobiele versie zijn topscores op Facebook plaatsen, klanten verslepen met behulp van het unieke touchscreen en zijn er nieuwe klanten in vijf werelden die gegarandeerd in de smaak zullen vallen."

In de Lite versie van de game krijgt de speler te maken met vier levels van één wereld en probeert hij de winsttargets te behalen terwijl hij de salon runt. Deze versie is gratis verkrijgbaar in de iTunes App Store. In de volledige mobiele versie van Beauty Resort 2 kunnen acht levels worden gespeeld in alle vijf werelden. Dit betekent dus in totaal 40 levels speelplezier. De hele versie is verkrijgbaar voor €0,79.

Een paar vragen aan Gregory Kukolj, de Corporate Communications Director van Spil Games:

* Met Beauty Resort 2 is er nu eindelijk de 'kick-off' naar mobiele games. Hadden jullie dit niet al eerder willen doen?

"Spil Games heeft een enorme groei doorgemaakt de afgelopen jaren. Het fenomeen van mobiel gamen is niet nieuw voor Spil Games. Tot voor kort richtte Spil Games zich op het creëren van mobiele sites als http://games.mobi. We hebben ervoor gekozen om de focus vooral te leggen op versteviging van onze online positie en het optuigen van de interne organisatie. Doordat processen nu op orde zijn, kunnen we sneller doorschakelen op mobiel zonder dat dit ten koste gaat van onze overige activiteiten. De mobiele markt is inmiddels transparanter en games kunnen nu eenvoudiger over meerdere platforms uitgerold worden. Spil Games bedient van oorsprong casual gamers en dat is doorgaans niet de doelgroep die als eerste nieuwe technologieën omarmt. Maar de snelle opmars van gamen op de iPhone en iPod Touch heeft geleid tot een aangepaste strategie om titels te ontwikkelen voor dit platform. We zijn nu bezig om succesvolle online gametitels om te zetten voor de iPhone/iPod touch."

* Wat kunnen we de komende maanden verwachten aan mobiele games?

"De komende maanden zullen we nog enkele nieuwe mobiele titels uitbrengen. Dit zullen zowel gratis als betaalde titels zijn. Voor Beauty Resort 2 geldt ook dat er een gratis versie en een betaalde versie beschikbaar is. De volledige versie kost EUR 0,79. De aankomende titels kunnen we nog niet prijsgeven, maar het zullen veelal mobiele versies zijn van bestaande succesvolle online titels die in de Spil Games gamestudio ontwikkeld zijn. Deze zullen allemaal als “freemium” versies op de markt worden gebracht; een gratis light versie die kan worden geüpgrade naar een volledige – betaalde – versie."

* BR2 komt beschikbaar voor de iPhone en iPod touch, komen de games ook nog beschikbaar voor andere platformen zoals bijv het steeds populairder wordende Android?

"We houden de ontwikkeling en het gebruik van andere mobiele platforms (incl. Android) nauwlettend in de gaten. Afhankelijk van de marktpenetratie zouden we in de toekomst kunnen besluiten om spellen voor andere platforms te ontwikkelen."

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies