Marketingbudget belangrijker dan een goede review

Vorig artikel Volgend artikel
Marketingbudget belangrijker dan een goede review

Eerder deze week stond er op Gamez.nl een boeiende post. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat geld besteden aan het marketingbudget drie keer meer invloed heeft op de verkoop van games als dat positieve en hoge reviewscores dat hebben.

"Het is een mythe dat hoge reviewscores cruciaal zijn voor verkoopresultaten", aldus onderzoeker Jesse Divnich van EEDAR. Volgens hem moeten ontwikkelaars zich gaan realiseren dat slechte games met een hoge marketinguitgave veel beter zullen verkopen dan goede games waar weinig financiële steun achter zit.

"Marketing influences game revenue three times more than quality scores. There's a giant myth out there that reviews scores are the most crucial to a videogame. The reason why that is is the information is readily available – we can go to Metacritic – and we see games like Grand Theft Auto and Call of Duty succeed and we see they have a high quality score and we make that correlation. But the truth is, marketing actually has much more of an influence to game sales than high scores."

Lees het hele bericht hier.

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies