Controls blijven een obstakel

Vorig artikel Volgend artikel
Controls blijven een obstakel

Rob Pardo, VP of Game Design bij Blizzard, laat weten dat controls nog altijd het grootste obstakel zijn voor een goede MMO op een console als de PS3 of Xbox 360.

Maar wat moet je nou doen voor een game als World of Warcraft? Vraagt hij zich af. "Lever je er een muis en toetsenbord bij? Of probeer je de game zo te maken dat die zich aanpast aan alle verschillende besturingen en knoppen?" Wat verder ook voor problemen gaat zorgen is de harde schijf. WoW is nu zo’n 10GB groot en er zit nog nieuwe content aan te komen. Maar voor de huidige generatie consoles is dit teveel om te behappen. Op dit moment zou je bijna de hele harde schijf moeten opeisen.

Al met al blijven veel console-gamers nog altijd hoop houden op een console-versie van World of Warcraft. Via Gamez & Indusrtygamers

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies