Newzoo introduceert internationale portal gamingindustrie

Vorig artikel Volgend artikel
Newzoo introduceert internationale portal gamingindustrie

Newzoo lanceert deze zomer nieuwe wereldwijde portal voor de games industrie en lokale versies in NL, DE, FR en UK.

Newzoo, initiatiefnemer van de game advertising en advergaming marktplaats www.newzoo.com en het Nationaal Gaming Onderzoek, breidt haar activiteiten uit met de introductie van een vernieuwde familie van portals. Vanaf deze zomer zal ook vraag en aanbod op internationaal niveau binnen de games industrie gefaciliteerd worden met een wereldwijde portal en lokale versies in de grote Europese landen inclusief Nederland. De nieuwe Nederlandse portal wordt gelanceerd op 11 juni op het event Festival of Games te Utrecht. Newzoo levert ook de directory voor de branche-organisatie Dutch Games Association

Introductie wereldwijde portal
Newzoo krijgt in toenemende mate te maken met vragen vanuit of over de games industrie zelf omtrent zaken als game business modellen, funding, localisatie, affiliates en game sourcing. Partnerships tussen gamebedrijven onderling vinden veelal op internationaal niveau plaats. Newzoo wil in deze behoefte voorzien en efficiënt de juiste partijen bij elkaar te brengen. Om deze reden wordt een nieuwe wereldwijde portal gelanceerd.
 
Vernieuwde Nederlandse portal
Newzoo is met haar portal www.newzoo.com en aanverwante diensten sinds 2007 actief binnen Nederland. De ervaringen zijn nu vertaald in een vernieuwde Nederlandse portal voor iedereen binnen en buiten de games industrie die wil profiteren van de populariteit van games. Het samenbrengen van merken en games blijft echter een specialiteit van Newzoo. Naast een transparantere structuur krijgt de portal een aantal nieuwe functionaliteiten die de portal actiever en effectiever maken in het samenbrengen van partijen. Newzoo introduceert tevens een eenvoudigere abonnementenstructuur, bestaande uit  een vaste en lagere prijs voor alle partijen.


Introductie lokale versies voor Engeland, Duitsland en Frankrijk
Omdat samenwerking tussen adverteerders en gamebedrijven veelal een lokale aangelegenheid is, zullen in de grote Europese landen ook nationale portals worden geïntroduceerd in de eigen taal. Om deze portals te promoten gaat Newzoo samenwerkingen aan met buitenlandse partners. Newzoo verwacht dat gamebedrijven veel profijt kunnen hebben van de combinatie van lokale en internationale exposure.

Samenwerking met Dutch Games Association (DGA)

De brancheorganisatie voor de Nederlandse games industrie Dutch Games Association (DGA) zal het Newzoo platform gebruiken voor de Dutch Games Directory. Deze zal gepubliceerd worden op www.dutchgamesdirectory.nl. De samenwerking tussen DGA en Newzoo biedt de Nederlandse gamebedrijven hiermee sterke mogelijkheden om zich zowel binnen als buiten Nederland te profileren. Het publiceren op de Nederlandse Newzoo portal en de DGA Directory is voor DGA leden gratis.


Ambitie Newzoo
“Wij zijn Newzoo in 2007 begonnen met als doel om onze diensten en producten ook internationaal aan te bieden. We hebben nu, zeker samen met de aanstaande lancering van de internationale opvolger van Het Nationaal Gaming Onderzoek, een formule gevonden om dit te bereiken. Newzoo heeft uiteindelijk de ambitie op internationaal niveau een belangrijke schakel te worden binnen de games industrie, maar zeker ook  tussen gamebedrijven en partijen daarbuiten die met deze sterk groeiende sector aan de slag willen.”, Thijs Hagoort, co-founder Newzoo.

Meer content

Paul van Heel

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies