Gaming11.11.2008

SPIL GAMES wereldwijd nummer 2


spil-games-wereldwijd-nummer-2.jpg
spil-games-wereldwijd-nummer-2.jpg

Spellensite SPIL GAMES heeft met meer dan 100 miljoen unieke bezoekers de tweede positie ingenomen binnen de wereldwijde online gamingmarkt.

De comScore Media Metrix plaatst SPIL GAMES in haar overzicht boven MSN Games, EA Online en AOL games. De meer dan 2000 gratis games per portal zijn vooral gericht op jonge tieners en vrouwen van begin twintig. ComScore geeft aan dat SPIL binnen de online gamingmarkt haar bereik in 2007 verdrievoudigd heeft. In 2008 zal dit opnieuw verdubbeld worden.

De meeste online gamers komen uit de Verenigde Staten, Engeland, Frankrijk, Duitsland en Nederland.

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.