Xbox campagne GTA IV

Vorig artikel Volgend artikel

Door de prijsverlaging van 80 euro op de Xbox 360 zijn de verkopen van de console de afgelopen maand verdubbeld ten opzichte van een maand eerder. De exacte cijfers maakt Microsoft nog niet bekend, maar het goedkoopste model van Xbox 360 is nu dus goedkoper dan de Nintendo Wii.

En omdat de Xbox 360 nu de goedkoopste manier is om GTA IV te spelen. Hebben ze er bij Microsoft gelijk een campagne tegenaan gegooid.

"The campaign starts this week with lifestyle press advertising and hits the TV screens this weekend, running through and beyond launch and we’re confident this will help drive awareness of GTA IV and Xbox 360 with a very wide audience."

Gouden Status

GTA IV heeft de gouden status bereikt. Zo werd tijdens een bijeenkomst voor aandeelhouders van Take-Two bekend gemaakt. "GTA IV is in productie genomen en zelfs al in de vrachtwagens op weg naar winkeliers", aldus Ben Feder, CEO van Take-Two.

Hoewel het nog wel even duurt voor de game in de winkels ligt, zijn de verwachtingen hoog. Volgens Mike Hickey, analist bij investeerdersbank Janco Partners, zal dit nieuwe deel meer dan 9,5 miljoen keer verkopen, waarvan zo’n 5,8 miljoen in Amerika. Take-Two zelf verwacht zo’n 6 miljoen verkochte schijfjes in de eerste week.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies