Markt geopend voor online spelonderdelen

Vorig artikel Volgend artikel
-212.jpg

De handel in virtuele onderdelen zoals huizen, kleding, dieren, wapens en geld is in de afgelopen jaren een ware parallelle economie geworden. Zo zitten er in China en Oost-Europa gamers tegen betaling spelgeld te verdienen, hetgeen door hun bazen wordt verpatst op sites als eBay.com en het specialistische IGE.com. Zo is te lezen op Emerce.

Naar schatting ging er in 2005 al zo’n 880 miljoen dollar om in deze verborgen markt, nu is dat ongeveer 2 miljard dollar. Een probleem hierbij is alleen dat de kopers van het spelgeld geen waarborg hebben dat ze de gekochte waar daadwerkelijk zullen ontvangen. Een van de redenen hiervoor is dat speluitgevers zich tot voor kort amper met dit aspect van de markt bemoeiden.

Maar Mitch Davis gaat proberen daar verandering in te brengen met de lancering van de handelssite Live Gamer, welke een marktplaats moet worden waar kopers en verkopers elkaar vinden en transacties af kunnen handelen.

De site verschilt van IGE.com of eBay in het feit dat speluitgevers hun steun aan het initiatief toezegden. Dat doen ze omdat het bedrijf belooft malafide handelaren te blokkeren en 90 % van de transactiewaarde aan de verkoper uit te keren. De resterende 10% gaat naar Live Gamer en de speluitgever.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies