Nike haalt de stekker uit de Fuelband

Nike haalt de stekker uit de Fuelband

Vorig artikel Volgend artikel

Enkele dagen nadat Nike het Fuel lab in San Francisco heeft aangekondigd om hier partnerships te starten met andere digitale services voor atleten, is er een rapport uitgelekt waarin staat dat er een groot deel van het Fuelband wristwear team is ontslagen. CNET beweert zelfa dat er 55 van de 70 personen binnen het team zijn ontslagen.

Verder is uit het rapport naar voren gekomen dat plannen voor een nieuwere versie van de Fuelband zijn afgeblazen. Voor Nike een opmerkelijke beslissing, terwijl juist bekend is dat de markt voor wearables fors aan het groeien is. Vergelijkbare producten van Samsung (Gear Fit), LG, Sony en Pebble nemen inmiddels allemaal al een deel van deze markt ingenomen. Verkoopcijfers en marktaandeel zijn helaas nog niet bekend van dit soort producten.

Nike gelooft dat de toekomst ligt in software en niet in hardware zoals de Fuelband. Het sportmerk heeft nog niet officieel aangekondigd te stoppen met productie van de Fuelband en zal blijven werken aan producten als de NikeFuel workout metric. De Nike webproducten vallen buiten de boot waardoor de schade enigszins beperkt blijft.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies