Kan alleen Amazon de iPad verslaan?

Vorig artikel Volgend artikel
Kan alleen Amazon de iPad verslaan?

Geen van de huidige deelnemers op de tablet markt lijkt dit jaar een kans te hebben tegen de iPad 2, maar er is een bedrijf dat wel serieus kans maakt: Amazon, aldus een onderzoek van Forrester Research.

Forrester denkt dat tablets als de Motorola Xoom, Blackberry Playbook en de HP TouchPad allemaal te duur zijn voor hetgeen ze te bieden hebben. Plus geen van deze bedrijven kan tippen aan de retail ervaring van Apple: "Klanten vinden het heerlijk om een Applestore binnen te lopen, een beetje met de iPad te spelen en persoonlijke service te krijgen".

Als resultaat van het onderzoek doet Forrester de voorspelling dat eind 2011 de iPad een aandeel van meer dan 80% zal hebben op de tabletmarkt. Tenzij Amazon beslist om een Android tablet uit te brengen. "Then all bets are off."

Waarom dat is? Amazon heeft een sterk merk en is al succesvol geweest met de Kindle. Consumenten zijn waarschijnlijker een tablet te kopen via een online retailer dan via een wireless carrier, hetgeen het belangrijkste kanaal is voor de meeste andere tablets. Amazon verkoopt al e-books, muziek en video content en is bezig met een Android App store die later deze maand gelanceerd zal worden. En tot slot prijs flexibilteit, de meeste concurrenten van Apple vertrouwen op de 'wireless carriers' om hun tablet op de markt te krijgen en te verkopen. Maar de meeste consumenten verkiezen liever een minder dure tablet en willen niet vastzitten aan dure draadloze data abonnementen.

Forrester laat verder nog weten dat Microsoft, Sony of Vizio de markt om kunnen gooien door het uitbrengen van een eigen tablet.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies