WK-finale grootste sportevenement op Facebook ooit

WK-finale grootste sportevenement op Facebook ooit

280 miljoen interacties

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook heeft ook tijdens de WK-finale Duitsland - Argentinië gekeken naar de wereldwijde gesprekken op het sociale netwerk rondom deze wedstrijd. De wedstrijd gaat voorlopig de boeken in als het meest besproken sportevenement op Facebook ooit.

Wereldwijd hadden 88 miljoen mensen samen 280 miljoen interacties, dat wil zeggen berichten, reacties en likes, op het sociale netwerk die gingen over de finale, die uiteindelijk door Duitsland werd gewonnen.

fb-wk-finale

De Facebook 'Men of the match', die het meest genoemd waren zijn Mario Götze (Duitsland) en Lionel Messie (Argentinië).

Top 5 sociale momenten:
1. De scheidsrechter blaast voor de laatste keer op zijn fluitje en Duitsland is wereldkampioen.
2. Mario Götze scoort vanuit een prachtige voorzet van Schürrle en brengt Duitsland ver in de verlening op voorsprong (113e minuut).
3. Lionel Messie schiet zijn vrije trap over het doel terwijl het einde van de wedstrijd nadert (120e minuut).
4. Lionel Messi krijgt de gouden bal uitgereikt als beste speler van het toernooi.
5. Een doelpunt van Gonzalo Higauin wordt afgekeurd vanwege buitenspel (21e minuut).

fb-wk-finale-2014

Verdere statistieken:

Top 5 demografie
Wie praatten er het meest over de wedstrijd
1. Mannen in de leeftijd van 18 - 24
2. Mannen in de leeftijd van 25 - 34
3. Vrouwen in de leeftijd van 18 - 24
4. Vrouwen in de leeftijd van 25 - 34
5. Mannen in de leeftijd van 34 - 44

Top 5 landen
Waar werd het meest over de wedstrijd geplaatst
1. Verenigde Staten
2. Brazilië
3. Argentinië
4. Duitsland
5. Indonesië

Top 5 spelers - Duitsland
1. Mario Götze
2. Thomas Müller
3. Miroslav Klose
4. Mesut Özil
5. Bastian Schweinsteiger

Top 5 spelers - Argentinië
1. Lionel Messi
2. Javier Mascherano
3. Gonzalo Higuaín
4. Ezequiel Lavezzi
5. Sergio Agüero

[Afbeelding © Fotolia]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies