"2,5 miljard WhatsApp gebruikers zijn er nodig voor Facebook om de miljarden investering terug te verdienen"

Vorig artikel Volgend artikel
"2,5 miljard WhatsApp gebruikers zijn er nodig voor Facebook om de miljarden investering terug te verdienen"

Afgelopen woendag kondigde Facebook aan 16 miljard dollar (dat loopt op tot 19 miljard) uit te geven voor de overname van WhatsApp. Met deze overname is Facebook nu "the king of mobile messaging," maar enkele critici / concurrenten vragen zich af hoe Zuckerberg gaat profiteren van deze overname. Aswath Damodaran, een professor op gebied van financiën aan de NYU, schrijft in een blog post over hoe deze overname voor Facebook zijn vruchten af kan werpen.

WhatsApp wordt gebruikt door 450 miljoen mensen wereldwijd voor het verzenden en ontvangen van foto's, films en berichten. Het is 1 jaar gratis, de jaren daarna betaal je steeds $0,99 per jaar. Er zijn 2,5 miljard nieuwe gebruikers nodig om geld te gaan verdienen met de lage fee die de app rekent na het gebruik in het eerste jaar. Aan de hand van de populairiteit moet WhatsApp misschien wel die jaarlijkse fee van $0,99 omhoog gooien.

De oprichters van WhatsApp weigeren om ads te gaan draaien in de app, maar Facebook kan natuurlijk wel op het eigen platform reclame gaan maken voor de App, zonder het risico gebruikers te verliezen. 

Deze strategie zou Facebook moeten volgen, aldus Damodaran: "Figure out the best way to attract users and keep them, discover the best way to make a profit without scaring users away, and study how to make this app valuable to its business instead of strictly focusing on how to make money."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies