Social Media18.10.2013

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight


Transavia heeft in samenwerking met Radio 538 een eerste fanflight georganiseerd. Deze reis is volledig samengesteld, crowdsourced dus, door Facebook-fans van Transavia en luisteraars van 538. Ze konden dus zelf hun bestemming, het welkomsdrankje, muziekthema, het eten aan boord, de dresscode, e.d. kiezen.

Volgens M. Ten Brink, directeur Transavia, is de Facebook actie in ieder geval een groot succes geweest. Meer dan 15.000 fans hebben meegedaan om de Fanflight samen te stellen. Uiteindelijk zijn er 64 winnaars (32 via de Facebook pagina van Transavia en 32 via Radio 538) meegegaan naar party-eiland Ibiza. Een flinke meerderheid van de fans had gestemd op deze toch steeds populairder wordende bestemming onder Nederlanders. 

transavia-bedankt-facebook-fans-met-eers.jpg
transavia-bedankt-facebook-fans-met-eers.jpg

Transavia regelde het vliegtuig, de fans hebben de bestemming gekozen, maar ook de vruchtencocktail bij ontvangst op Rotterdam / The Hague Airport, de sushi aan boord van het vliegtuig, dance was het muziekthema de hele trip, tropical de dress-code en relaxen was gekozen als de activiteit van de dag. Aflsuitend volgde er een priveparty waar DJ’s Barry Paf, Jens Timmerman en DJ Bakermat op kwamen treden.

De doelstelling van de actie van Transavia was om in ieder geval de grens van 100.000 Facebook Fans te doorbreken. Wat dat betreft was de actie dus al geslaagd. En ook de trip zelf was een groot succes. Het was een stralende dag op Ibiza met overdag een temperatuur van zo’n 28 graden. Alles was tot in de puntjes geregeld, van het verblijf in Hotel & Spa Garbi, het relaxen bij Beachclub Nassau, tot het afsluitende feest in Bar9. De fans waren het er unaniem over eens dat het allemaal top geregeld was.

Facebook is de afgelopen jaren een steeds belangrijker medium geworden om de communicatie, interactie aan te gaan met de consument / klant. Transavia heeft met deze actie laten zien de community op Facebook heel serieus te nemen. 

Hieronder nog een korte fotoimpressie. Een volledig reisverslag kan je ook terug vinden op Travelvalley.nl.

dsc00310.jpg
dsc00310.jpg

Het vliegtuig werd geregeld door Transavia.

foto-1-1.jpg
foto-1-1.jpg

Aan boord wat stand-up comedy!

foto-31.jpg
foto-31.jpg

Eenmaal op Ibiza lekker relaxen op het strand.

foto-4.jpg
foto-4.jpg

Jens Timmerman s’avonds in actie.

foto-5.jpg
foto-5.jpg

En ook Barry Paf had het goed naar zijn zin.

aflsuitende-foto.jpg
aflsuitende-foto.jpg
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Crowdsourcing

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Project CSX is de naam die het Chinese bedrijf ZTE heeft gegeven aan haar nieuwste project: het crowdsourcen van een nieuw mobiel product. Veel bedrijven zouden het niet aandurven om min of meer ¯\_(ツ)_/¯ als antwoor...

Mobile15.09.2016

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatie
​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Internettechnologie is bij uitstek een middel om mensen met elkaar te verbinden en bij elkaar te brengen voor een gemeenschappelijk doel. Oftewel: om de crowd in stelling te brengen. Ook de overheid zou van the crowd kun...

Online29.04.2015

​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Banken onderzoeken hoe ze geld kunnen verdienen aan betaalgegevens van klanten. Informatie die potentieel goud waard is voor adverteerders. Heb je een hoog inkomen of geef je veel uit aan dure tickets en reizen, dan

Online30.10.2014

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Steeds meer mensen hebben de behoefte om diervriendelijk en duurzaam geproduceerd vlees te kopen. Maar hoe weet je zeker dat je vlees echt helemaal in orde is? Via de website koopeenkoe.nl koop je samen met andere consum...

Online13.01.2014

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit - voorspel ik je - wordt het erg lastig niet iets uit te probe...

Marketing23.12.2013

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

In 2012 won ING al de ‘Social Media Monitor 5’ en bleef hiermee verassend bedrijven als KLM en Vodafone op het gebied van Social Media inzet voor. Nu lanceert ING een Social Media campagne op het gebied van jongeren...

Social Media10.07.2013

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wereld. Het i...

Online12.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

Crowdsourcing, crowdfunding, crowdlearning, crowdsolliciteren?

Het betrekken van ‘de crowd’ lijkt dé trend te zijn van de afgelopen jaren. Steeds vaker worden projecten en ondernemersdromen gerealiseerd door willekeurige anderen om een bijdrage te vragen. Het betrekken van het...

Online23.05.2013

Crowdsourcing, crowdfunding, crowdlearning, crowdsolliciteren?