Nieuwe tools voor het ontdekken van conversaties op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
Nieuwe tools voor het ontdekken van conversaties op Facebook

Als er ergens iets interessants bezig is, wordt er over gesproken op Facebook. Van favoriete televisie programma's, tot sport evenementen en het laatste nieuws. Zo was bijvoorbeeld de kick-off van het nieuwe NFL seizoen goed voor meer dan 20 miljoen likes, reacties en shares op Facebook van meer dan 8 miljoen mensen.

In de afgelopen paar maanden heeft het sociale netwerk een aantal producten uitgerold die gericht zijn op het weergeven van de vele conversaties die op Facebook plaatsvinden, zoals hashtags, embedded posts en trending topics.

Justin Osofsky, VP Media Partnerships & Online Operations bij Facebook schrijft: "We zijn toegewijd aan het bouwen van functies die de ervaring verbeteren bij het ontdekken en het deelnemen aan gesprekken over dingen die op dit moment in wereld gebeuren, en dat is dus inclusief entertainment, sport, politiek en nieuws."

Vanaf vandaag kunnen een aantal geselecteerde nieuws organisaties (onder andere Buzzfeed, CNN, NBC's Today Show, Sky TV, and Slate) de Facebook conversaties integreren in hun uitzending of verslaggeving door publieke posts of de real-time activiteit over een bepaald onderwerp eenvoudig weer te geven. 

De komende weken zullen deze twee nieuwe tools (de Keyword Insights API en de Public Feed API) ook beschikbaar komen voor andere media partners en voor alle PMD's

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies