Nieuwe mobiele lay-out van Facebook pagina's

Vorig artikel Volgend artikel

Met meer dan een miljard gebruikers bezoeken iedere dag miljoenen mensen alle verschillende Facebook Pagina’s, zo ongeveer de helft hiervan gebeurt via een mobiele telefoon. Facebook kondigde daarom vandaag een nieuwe lay-out voor mobiele pagina’s aan – een lay-out die beter aangepast is op de manier waarop mensen informatie zoeken via hun mobiele apparaten.

In een blogpost schrijven ze: "Deze nieuwe look and feel maakt het gemakkelijker voor bedrijven de interactie op te zoeken met hun bestaande en nieuwe klanten, en dat op een manier toegespitst op mobiel gebruik. De interface is gestroomlijnd en actie-georiënteerd, met relevante bedrijfsinformatie en manieren om in contact te komen (inclusief ‘liken’, bellen, berichten en delen), op die plek waar mensen het eerste kijken – bovenaan de pagina."

Nieuwe mobiele lay-out van Facebook pagina's

Pagina-eigenaren kunnen nu vastgezette berichten dichter bij de bovenkant van de pagina plaatsen en zo belangrijke content extra onder de aandacht brengen en onder de aandacht houden.

Voor het eerst zal Facebook een nieuw design eerst doorvoeren op mobiel, later zal het nieuwe ontwerp ook op de desktop zichtbaar worden. De veranderingen zullen eerst voor iOS worden doorgevoerd, en later ook voor Android-apparaten.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies