Facebook past layout newsfeed flink aan

Vorig artikel Volgend artikel

Vanavond kondigde Facebook een nieuwe layout aan van het nieuwsoverzicht met meer focus op berichten van mensen en pagina’s waar je echt om geeft.

Het nieuwsoverzicht laat nog hetzelfde zien als eerst, maar toont het in een nieuw uiterlijk. Alle berichten zijn herontworpen en zijn nu levendiger en kleurrijker, met meer nadruk op beeld. Foto’s, nieuwsartikelen, kaarten en evenementen worden opvallender weergegeven. En om ervoor te zorgen dat gebruikers alle berichten zien die voor hen interessant zijn, worden de verschillende soorten berichten in verschillende overzichten (feeds) weergegeven:

- Vrienden: een overzicht met alles wat je vrienden gedeeld hebben.
- Foto’s: een overzicht met alleen foto’s, van vrienden en pagina’s die je leuk vindt.
- Muziek: een overzicht met nieuws over muziek waar je naar luistert.
- Abonnementen: een overzicht met actueel nieuws van sites die je leuk vindt en personen waarop je bent geabonneerd.

Facebook past layout newsfeed flink aan

Met de komst van het nieuwe ontwerp heeft het nieuwsoverzicht dezelfde look en feel op alle apparaten: telefoon, tablet en desktop. Functionaliteiten die al in de mobiele applicaties beschikbaar waren, zijn nu ook verwerkt in de website. Zo hebben gebruikers bijvoorbeeld toegang tot het linkermenu, vanaf iedere plek op de website. En als er een nieuw bericht in het nieuwsoverzicht verschijnt, kun je in een keer naar de bovenkant van het overzicht.

De komende weken wordt het nieuwe ontwerp geleidelijk ingevoerd op de gewone en de mobiele website. Als je het nieuwe design als eerste wilt proberen, ga dan naar www.facebook.com/newsfeed en voeg jezelf toe aan de wachtlijst. De veranderingen komen in de komende weken beschikbaar voor de iPhone en iPad en later ook voor Android-apparaten.

FB-before-after-photo

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies