KPN bedankt aantal Facebook fans persoonlijk

Vorig artikel Volgend artikel
KPN bedankt aantal Facebook fans persoonlijk

Om een mijlpaal te vieren wordt er meestal taart gegeten. KPN behaalde eind 2012 het mooie aantal van 100.000 fans op Facebook, en dat is natuurlijk gevierd. In de stijl van de Social Media Revolution liet deze video zien hoe de eerste verbinding door KPN werd gemaakt en welke andere mijlpalen bereikt zijn door de tijd heen door het telecombedrijf.

Als bedankje voor het bereiken van de meest recente mijlpaal werden fans vervolgens opgeroepen om zichzelf te laten bedanken voor het liken van de pagina, via een applicatie op Facebook. Fans maakten kans om persoonlijk gefeliciteerd te worden met een Facetaart. Uit die vele reacties is vervolgens een selectie gemaakt van gelukkige winnaars.

Vorige week is een route gemaakt van in totaal 950 kilometer en zijn 10 KPN marketeers en webcare-medewerkers per auto het land doorgetrokken, met groengekleurde Facetaarten in de achterbak. Een 30-tal fans zijn verrast door een gepersonaliseerde taart met hun profielfoto erop.

We vroegen Bartjan van Langeveld, Digital Marketeer KPN Residential, waarom KPN deze actie gehouden heeft: "Omdat we naast veel fans willen op facebook, juist het liefst betrokken, enthousiaste volgers willen. Fans die als een echte community ook bereid zijn om elkaar te helpen; dat is onze ambitie. Omdat we de mijlpaal van 100.000 volgers behaald hebben, leek het ons daarom passend om een aantal fans persoonlijk te bedanken voor hun 'like'."

Wat was de doelstelling, en is deze bereikt?
"Deze actie is opgesteld met een gemakkelijk doel. Positief sentiment creëren en fans oprecht en persoonlijk bedanken. Daarom dit kleine gebaar. En daarin zijn we geslaagd. We hadden het liefst al onze 100.000+ volgers willen trakteren op een taart, maar dat blijkt toch een wat moeilijkere opgave ;-)"

En nu we het toch over Facebook hebben, wat is jullie doelstelling daar? Is daar iemand fulltime mee bezig?
"Social media gaat over relevantie, over gewenste communicatie. Voordat we zijn gestart met onze facebook community, hebben we ons daarom afgevraagd waar onze community behoefte aan zou kunnen hebben. We kwamen erachter dat veel Nederlanders moeite hebben met het doorgronden van nieuwe technologie en wat dit kan toevoegen aan hun dagelijkse leven. De kern van onze strategie op facebook, en ook in onze andere sociale kanalen, noemen wij 'de Gidsrol'. We helpen mensen waar technologie niet werkt, maar we inspireren en activeren ook. Eigenlijk alles om mensen meer plezier te laten beleven van technologische mogelijkheden. Bijvoorbeeld door een dialoog te starten over slimme apps of door onze volgers de mogelijkheid te bieden om een unieke nieuwjaarsboodschap naar hun eigen vrienden te sturen via de KPN Wens-app. Maar ook door volgers met ons mee te laten denken over nieuwe diensten en concepten. Wij zijn hierin ambitieus, we willen zoveel mogelijk mensen hierin ondersteunen en bereiken.

Social media moet overigens niet zomaar worden ingezet zonder strategie. Je kunt dit alleen doen als je bereidt bent hard te werken aan je eigen tekortkomingen. Je wordt als bedrijf namelijk stukken transparanter. Op dit ogenblik hebben we meer dan 100.000 volgers en voegen we op dagelijkse basis iets waardevols toe aan het leven van onze fans, volgers, klanten. We zien bovendien een stijgend positief sentiment op onze wall. Klanten met vragen, die ons hier weten te vinden en vaak geholpen en een stuk tevredener weer vertrekken. Hier gaan we ook in 2013 mee verder."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies