Shoppers geven voorkeur aan Facebook voor het delen van productinfo

Vorig artikel Volgend artikel
Shoppers geven voorkeur aan Facebook voor het delen van productinfo

2012 kan de boeken in als een gemengd jaar voor Facebook. Ze behaalden superieure successen op het gebied van marketing, verbeterde hun aanwezigheid op het mobiele vlak en ze behaalden meer dan één miljard actieve gebruikers. Anderzijds deden ze het niet erg goed op de beurs, lieten bedrijven Facebook al snel links liggen en natuurlijk de voortdurende klachten over het beschermen van de privacy. 

Maar als er één gebied is waar Facebook domineert ten opzichte van andere sociale netwerken is het wel als middel voor gebruikers om te praten over producten, wat als goed nieuws kan worden beschouwd voor Mark Zuckerberg in 2013. Een survey onder Amerikaanse Facebook-gebruikers van 8thBridge laat zien dat niet alle respondenten social media gebruiken om te praten over producten, maar degene die dit wel doen, kiezen massaal voor Facebook.

Ruim 63 procent gaf aan dat ze Facebook gebruikten om producten te delen en service-informatie te delen met hun vrienden, ten opzichte van 25 procent op Twitter en 22 procent op Pinterest. 

social-products-share-emarketer

De studie liet ook zien dat ongeveer 31 procent van de respondenten totaal geen social media gebruiken om te praten over productinformatie. Hoewel het onderzoek niet echt representatief is voor alle gebruikers op Facebook, geeft het wel een positieve stijgende lijn aan.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies