PageMonitor: stats over jouw Facebookpagina

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag is de officïele lancering van PageMonitor, een tool die de statistieken van Nederlandse Facebookpagina’s inzichtelijk maakt. De tool is ontwikkeld voor marketeers, brandmanagers, PR professionals en mediamanagers. Met PageMonitor krijgen ze de meest actuele statistieken van hun Facebookpagina’s en kunnen deze benchmarken met concurrerende en vergelijkbare pagina’s. PageMonitor volgt ruim 10.000 Nederlandse pagina’s en kan daardoor goed gebruikt worden om te benchmarken tussen facebookpagina’s en sectoren.

Steeds meer marketeers realiseren zich dat het aantal fans dat daadwerkelijk bereikt wordt afhankelijk is van de engagement met deze fans, hierdoor is de nadruk van het “verzamelen” van likes verschoven naar het aangaan van interactie met fans.

Het meten van deze interactie is echter niet eenvoudig en het is lastig te bepalen wat voor score “goed” is. Om die reden wordt door PageMonitor onder andere de metric IPM+ gehanteerd, een universeel te vergelijken meetwaarde voor engagement.

PageMonitor: stats over jouw Facebookpagina

Engagement
PageMonitor biedt als een van de weinige online tools inzage in de engagementscore (IPM+) van een Facebookpagina. De interactie met fans kan per dag fluctueren. Door deze lijn in de tijd te bekijken kan er een trendanalyse gemaakt worden en grote schommelingen worden uitgesloten.

Nederland
Ook voor marketeers die willen bepalen of Facebook een interessante doelgroep biedt, heeft de tool een aantal interessante statistieken te bieden. Zo wordt in één oogopslag het aantal Facebookgebruikers in Nederland en de demografische gegevens zoals geslacht, leeftijdsverdeling, woonplaats en taalkeuze inzichtelijk gemaakt.

PRO
Marketing managers en agencies kunnen vanaf december gebruik maken van PageMonitor PRO. Met PageMonitor PRO hebben zij toegang tot meer statistieken, meer functionaliteiten en ook tot gegevens van pagina’s die buiten de top 100 vallen. Met de PRO versie kan bijvoorbeeld bekeken worden wie de grootste fans van een Facebookpagina zijn.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies