Don Diablo en Jan Kooijman op Facebook in actie voor KWF

Vorig artikel Volgend artikel

KWF Kankerbestrijding lanceert vandaag een unieke campagne op Facebook. In de hoofdrol spelen DJ Don Diablo en acteur Jan Kooijman. Doel is om op een frisse, verrassende manier een nieuw publiek wakker te schudden. KWF Kankerbestrijding wil een jonger publiek gaan aanspreken en social media is daarin een onmisbaar element. Vandaar ook de keuze voor Don Diablo en Jan Kooijman die oproepen om in actie te komen: "om op te staan tegen kanker en om de campagnesingel van Don Diablo te kopen waarvan de opbrengsten naar KWF Kankerbestrijding gaan."

1 op de 3 Nederlanders krijgt kanker. Dus iedereen kent wel iemand met kanker. De kijker wordt op deze manier met de feiten van kanker geconfronteerd. Don Diablo vertelt in deze Facebook campagne over zijn onlangs overleden vader. Hij staat op voor zijn vader Leo. "Ik wil mensen raken, al is het maar één iemand die denkt: ‘Ik heb al heel lang geen contact meer gehad met mijn vader, laat ik hem eens een belletje geven!’ Dat zou geweldig zijn. Of misschien worden mensen zo geraakt door dit liedje dat zij besluiten KWF Kankerbestrijding te steunen."

Don Diablo en Jan Kooijman op Facebook in actie voor KWF