Facebook is samen met retailers een "want" knop aan het testen

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook is samen met retailers een "want" knop aan het testen

Facebook is een functie aan het testen die gebruikers van het sociale netwerk in staat stelt  een "verlanglijstje" aan te maken van ondermeer wooninrichting, kleding en andere retail producten. Hiermee leggen ze de basis voor een eventuele stap in e-commerce.

Facebook werkt samen met 7 retailers, waaronder Pottery Barn en Victoria's Secret, voor het testen van de nieuwe functie die gebruikers in staat stelt afbeeldingen van gewenste producten te selecteren met een speciale "want" knop. De functie, door Facebook "Collections" genoemd, kan het sociale netwerk helpen een grotere rol te gaan spelen op de de e-commerce markt door de 1 miljard gebruikers te stimuleren producten voor hun vrienden te kopen en door shoppers rechtstreeks door te sturen naar online shops.

Een woordvoerster van Facebook zegt dat het bedrijf geen vergoeding krijgt wanneer iemand iets van zijn Facebook "verlanglijstje" koopt op de site van een retailer. 

E-commerce wordt nog altijd gezien als een van de beste manieren om geld te verdienen via het internet. En dus zou het voor Facebook een logische stap zijn om, na  ondermeer de teleurstellende beursgang, weer een nieuwe inkomstenbron aan te boren.

De nieuwe "Collections" functie zal geleidelijk uitgerold worden naar iedereen in de VS. Wanneer het hier beschikbaar komt is nog niet bekend.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies