Facebook-app Shared Nightmare als promotie voor Resident Evil 6

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook-app Shared Nightmare als promotie voor Resident Evil 6

Als promotie voor de nieuwe game Resident Evil 6 krijgen de 3,8 miljoen Facebook-gebruikers die de Resident Evil pagina liken toegang tot Shared Nightmare, een interactieve video die gemaakt is door Capcom en Crush. Capcom is de ontwikkelaar van het spel en Crush is een marketing- en communicatiebedrijf. Resident Evil moet op 6 oktober in de winkels verschijnen.

Shared Nightmare is een Facebook-applicatie die het gebruikers toestaat hun laatste momenten te delen voordat het C-virus uitbreekt. Deze momenten zijn uiteraard gepersonaliseerd door hun vrienden er aan toe te voegen. Ze hebben de mogelijkheid om ze een 'laatste bericht' te versturen, die halverwege de video terug te zien is.

De campagne om Resident Evil 6 te promoten begon al in de zomer met de nteractieve 'tweet kaart' C-Virus World Map, waarmee Twitter-gebruikers hun volgers konden waarschuwen over de 'infectieverspreiding'. Capcom's marketingdirecteur Angelique Schierz-Crusius vertelt het volgende:

At Capcom, we are always looking for new and exciting ways to connect with our audiences. Capcom and Crush have a great synergy, and we hope to have created a digital campaign that grows excitement amongst the core Resident Evil fan base about the forthcoming title, as well as reaching out to and engaging with new audiences. 

De directeur van Crush, Jez Hughes, voegde het volgende hieraan toe:

Resident Evil 6 has been a fantastic campaign to see through this year. I believe we've captured the imagination of fans across the world though multiple-device, responsive, localized, and narrative-driven activations, which had social at the heart. Importantly, fans have been given something they can be involved in, whether they choose to take part or just browse. We owe it to the 15-year heritage of Resident Evil to invest and deliver above just the "game experience," and extend the narrative in to new, exciting digital dimensions for fans to enjoy. 

Meer content

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies