Alcoholmerken zien groei op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
Alcoholmerken zien groei op Facebook

Alcoholmerken zijn in principe 'sociale' bedrijven aangezien zij een marketing hanteren die vrienden aanmoedigt om meer tijd met elkaar door te brengen, dit onder begeleiding van een alcoholisch drankje. Om deze sociale activiteit voor elkaar te krijgen, weten veel bedrijven dat ze Facebook nodig hebben om hun merkbekendheid te vergroten en een community op te bouwen met fans. Website EMarketer ontdekte via onderzoeksbureau Simply Measured dat het bij veel bedrijven wel goed zit met deze sociale betrokkenheid.

Simply Measured onderzocht de betrokkenheid van alcoholmerken op Facebook door te kijken naar de berichten die gebruikers verstuurden via Facebook en vergeleek januari 2012 met juli 2012. Heineken kwam naar buiten als het merk dat de meeste likes heeft en een gemiddelde betrokkenheid heeft van 8459. In januari 2012 was dit echter 3520, dus het is enorm toegenomen. 

143364

Het onderzoeken van de betrokkenheid van alcoholmerken op Facebook is vrij interessant, zeker na de introductie van Timeline op Facebook in februari 2012. In maart 2012 zagen bedrijven het aantal fans oplopen met gemiddeld 41% als ze Timeline hadden ingeschakeld: bij bedrijven zonder Timeline was dit 38%. Geen groot verschil, maar elk verschil is een verschil. 

Meer content

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies