Facebook investeert in onderzeese internetkabel Azië

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook investeert in onderzeese internetkabel Azië

Facebook hoopt dat zijn social media invloed in Azië gaat groeien en om die reden kondigde het onlangs aan dat ze geïnvesteerd hebben in de Asia Pacific Gateway, een onderzeese internetkabel van ruim 10000 kilometer die Maleisië 'verbindt met' Japan. De leiding van Facebook gelooft in het feit dat wanneer zij investeren in deze kabel, de internetsnelheden in deze landen zal groeien waardoor zij ook een grotere markt kunnen gaan krijgen. 

Volgens de website Tech in Asia is Facebook enorm aan het groeien onder Japanse en Koreaanse gebruikers. Ongeveer 17,2 miljoen bezoekers in mei kwam uit Japan, ten opzichte van 8,2 miljoen in dezelfde maand een jaar geleden. BBC meldt verder dat de sociale netwerksite Mixi nog steeds de grootste blijft in Japan, net als Cyworld dat in Zuid-Korea is. 

De woordvoerder van Facebook meldt aan BBC: 'Onze investering in deze kabel zal onze groei in het zuiden van Azië bevorderen en maakt het mogelijk voor ons om een betere gebruikservaring aan te bieden aan een grotere groep Facebook-gebruikers in landen als India, Indonesië, Maleisië, Filipijnen, Hong Kong en Singapore.' De woordvoerder vertelde niet hoeveel Facebook er voor had betaald, maar volgens goed ingelichte bronnen zou het om ongeveer 450 miljoen dollar gaan.   

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies