De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
The Washington Post ging als eerste uitgever experimenteren met een sociale reader app op Facebook, die vorig jaar werd gelanceerd. Als je gebruik maakt van Facebook ben je het waarschinlijk al wel een keer tegengekomen: het uit zich in een geclusterde lijst verhalen die geheel los van elkaar staan behalve het feit dat ze allemaal van dezelfde uitgever zijn.
Als je klikt op een van die links kom je niet uit bij het betreffende verhaald, maar in plaats daarvan krijg je een login/inschrijf scherm voor een Sociale Reader, die moet je eerst accepteren om door te gaan naar de betreffende site. Op die manier heeft de Social reader app van The Post tientallen miljoenen gebruikers opgedaan in een paar maanden tijd. Maar het is volgens Jeff Bercovici van Forbes ook de reden dat alle gebruikers inmiddels massaal weglopen.
Dit is een flinke daling! En mogelijk is de daling van traffic naar de website van The Post nog erger als kijkers, niet de gebruikers, updates van Social Readers van vrienden uit hun newsfeed verwijderen.
Overigens heeft niet alleen The Washington Post hier last van, de ‘losers’ van de week lijst op AppData.com staat vol social reader apps:
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023