Kixeye haalt maximale uit Facebook Gaming

Vorig artikel Volgend artikel
Kixeye haalt maximale uit Facebook Gaming

Terwijl Zynga en andere gaming bedrijven alles lijken te doen om uit de handen van Facebook te blijven, is er ten minste nog een bedrijf in San Francisco dat Facebook nog gewoon ziet zitten. Met maar 5 miljoen maandelijks actieve gebruikers op Facebook staat Kixeye 72e op de developer leaderboard achter Zynga, EA en Angry Birds ontwikkelaar Rovio, zo blijkt uit gegevens van AppData.

Maar de verbazingwekkende inkomsten die Kixeye per gebruiker binnenhaalt heeft het bedrijf op schema gezet om dit jaar meer dan $100 miljoen bruto omzet te halen. Dat is een flinke stap vooruit vergeleken met de 25/50 miljoen dollar van vorig jaar. Ter vergelijking, Zynga verdiende $ 1,1 miljard in 2011 over 240 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.

Kixeye maakt deel uit van een groep bedrijven die met Facebook gaming afstand neemt van het "Cow Clicker" verleden. Het bedrijf richt zich niet op het stereotype (35-year-old female demographic) waar Zynga bekend om staat, maar op een deel van de hardcore gamers die bereid zijn ergens voor te betalen.

Minder virtuele aardappelen en meer epische zeeslagen met piraten. "We haven't sold our souls," aldus Kixeye's CEO Will Harbin, die de games van het bedrijf een paar uur per dag speelt. "We have found a formula where we can make games that we're super proud of and that are efficient at contributing to our bottom line."

Kixeye heeft maar een paar games, maar die hebben wel een langere levensduur dan andere Facebook games omdat gebruikers langer blijven hangen.

De strategie van het bouwen van meer 'meeslepende' games voor een kleiner, meer lucratiever, segment van de markt vertegenwoordigt een verschuiving die het afgelopen jaar op Facebook heeft plaats gevonden. Games op Facebook zijn nu veel diverser dan de casual, resource-management of simulatie games die de afgelopen 2 jaar gedomineerd hebben. Via

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies