Facebook: Vernieuwde pagina's voor bedrijven succesvol

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook: Vernieuwde pagina's voor bedrijven succesvol

Facebook's poging om het sociale netwerk ook voor bedrijven en merken wat 'aantrekkelijker' te maken is geslaagd, zo weet Reuters te melden. 8 miljoen merken, van autofabrikanten tot rock bands, hebben de overstap gemaakt naar Facebook's nieuwe pagina layout in de eerste 10 dagen nadat de vernieuwde pagina's werden geïntroduceerd tijdens het evenement in New York eind vorige maand.

Sommige bedrijven zeggen dat de nieuwe reclame mogeijkheden die gebruik maken van de nieuwe paginaindeling op Facebook hen helpt een breder publiek te bereiken op het sociale netwerk van 845 miljoen leden. "If there's a specific message we want to drive, we know this guarantees we'll get in front of them," aldus Steve Baer, director of strategy bij Code and Theory, een digitaal marketing bedrijf dat onlangs een paid promotion campagne heeft gedaan voor Dr. Pepper waarbij ze gebruik hebben gemaakt van Facebook's nieuwe ads.

Facebook's stap om grote consumentenmerken tegemoet te komen is een belangrijke stap om de inkomsten te verhogen als het 8-jaar oude bedrijf zich voorbereidt op een beursgang.

Een van de grootste uitdagingen is hierbij het overtuigen van bedrijven geld te steken in advertising op Facebook in plaats van het sociale netwerk simpelweg te gebruiken als gratis promotie tool.

Facebook mikt met de nieuwe advertentie mogelijkheden op de grotere en bekende merken zoals Dr. Pepper, dat inmiddels meer dan 11 miljoen fans heeft op de Facebook pagina maar nog niet veel aan advertising heeft gedaan op het sociale netwerk, aldus Baer.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies