Gaat Facebook toch meer op mobiel inzetten?

Vorig artikel Volgend artikel
Gaat Facebook toch meer op mobiel inzetten?

Met de geruchten dat Facebook op het punt staat mobiele advertenties aan te gaan bieden, is heel de industrie op zoek naar tekens dat Facebook echt een stap in die richting zal gaan zetten.

Volgens All Facebook is een van die 'tekens' het nieuws van de deal die er is gesloten met Bango voor "payment services." PaidContent merkt op dat Bango ook analytics aanbiedt voor mobiele websites alsmede voor apps. De diensten die ze aanbieden helpt uitgevers niet alleen om te achterhalen welke soort content 'werkt' maar kan ook gebruikt worden om profielen op te bouwen voor de verkoop van advertentie en marketing diensten.

Volgens ZDnet zal de deal vermoedelijk betekenen dat Facebook haar gebruikers wil helpen met aanschaffen van apps, Facebook credits en meer direct via de mobiele app. "Doordat de gemaakte kosten aan de telefoonrekening van de gerbuiker toegevoegd worden (zodat er dus geen credit card nummer ingevoerd hoeft te worden voor iedere aankoop), zullen Facebook gebruikers waarschijnlijk eerder geneigd zijn betaalde content aan te schaffen."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies