Gebruik van Facebook door muzikanten in 2011 [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Gebruik van Facebook door muzikanten in 2011 [Infographic]

Bij RootMusic is men altijd op zoek naar nieuwe manieren om meer waarde te geven aan muzikanten, dat doen ze ondermeer door het beschikbaar stellen van "tools, guidance, support" en nu dus ook informatie.

Ze hebben de top 250 muzikanten op Facebook gevolgd, kijkend naar de beste manieren en strategiën om het platform van meer dan 800 miljoen gebruikers succesvol in te zetten. In de meeste gevallen hebben de muzikanten een team van mensen in dienst die met hun samenwerken om de aanwezigheid op Facebook zo effectief mogelijk te maken.

"Stel je voor dat je iedere dag 10.000 flyers uit moet delen, een conversatie moet starten met iedere persoon, ze allemaal laten luisteren naar een paar van je nummers en vertellen over een aanstaande show." Met Facebook bereik je hetzelfde maar dan met een paar muisklikken. Onderstaande Infographic laat zien wat een paar van meest populaire artiesten met muziek doen op Facebook.

Het belangrijkste punt om hieruit mee te nemen is dat er een enorm actief publiek van muziek-fans op Facebook aanwezig is. Een groot deel van jouw succes komt neer op hoe goed je jouw fans weet te engagen.

Zelfs het plaatsen van een paar updates per week kan al een groot verschil maken of leiden tot succes in andere gebieden. Actief posten en je fans betrekken zorgt ervoor dat meer mensen "hierover praten", levert meer fans op, meer mensen die naar een show gaan, meer cash en dus een meer duurzame carrière als muzikant.

FB-music

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies