Échte fans [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel

Wat is eigenlijk een echte fan? Een interessante vraag, waarop vele antwoorden mogelijk zijn. Een echte fan (op Facebook) is eigenlijk dezelfde fan als een artiest heeft. Fans kunnen een merk of artiest groter maken. Belangrijker is dus hoeveel échte fans heb je nodig?

Een aantal jaar geleden werd geschreven door ene Kevin Kelly dat je 1.000 fans nodig had om ervan te kunnen leven. Deze 1.000 fans kochten je cd, reden het hele land door voor je optredens, kochten ook nog de complete merchandise inclusief mokken en petjes en wachtten met smart op je nieuwe cd's. Echte fans dus. Maar heb je die 1.000 fans vandaag nog écht nodig om succesvol te zijn? Nee, dat is niet nodig. Als je maar de juiste fans te pakken hebt. Fans met betrokkenheid zijn belangrijk, want die vertellen het wel weer door aan hun vrienden, en die weer aan hun vrienden. En die weer......

Échte fans [Infographic]

Kissmetrics maakte deze interessante infographic over de merken en personen die juist skyhigh gaan als het om fans gaat. Gaga spant de kroon, met ruim 61 miljoen fans. En als het gaat om merken, dan zijn we massaal fan van Coca Cola. Met de juiste fanbase kan je je merk laten groeien, als je het maar goed aanpakt. Deze infographic laat zien hoe je een goede fanbase opbouwt, met als een van de belangrijkste tips "get the right tone".


Infographic_twitter_fan_base_dutchcowboys 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies