Walmart's 3.500 nieuwe Facebook pagina's

Vorig artikel Volgend artikel
Walmart's 3.500 nieuwe Facebook pagina's

Facebook heeft weer een deal gesloten met wederom een groot merk. Walmart gaat een erg late maar nog altijd strategische stap zetten op gebied van social networking. Vandaag lanceren ze 3.500 nieuwe Facebook pagina's die gekoppeld zijn aan alle winkels in de VS. Alle pagina's bevatten een app die consumenten in staat stelt betere lokale aanbiedingen te vinden in hun gebied.

Alles begint op de centrale Facebook pagina van Walmart waar gebruikers winkels in de buurt en dus met de beste deals kunnen vinden door simpelweg hun postcode in te voeren. Beide bedrijven hebben duidelijk een tijdje gewerkt aan deze strategie en het kan wel eens de toekomst worden voor wereldwijd grote retailers met meerdere winkels.

Zelf zeggen ze erover: "This allows us to make our stores relevant on a local level. This addresses our ‘next-generation’ customers who are using a lot of social media. A national message is often not as relevant."

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...