Facebook is business voor kleine bedrijven [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel

Ik kan met recht zeggen dat Facebook op dit moment het meeste speelt bij bedrijven, al is het alleen maar om de indrukwekkende statistieken. Veel managers vragen zich af; wat kunnen wij met Facebook en hoe kunnen we het succesvol voor ons bedrijf inzetten? Facebook kan zeker een waardevolle toevoeging zijn aan je middelenmix, maar je moet het niet klakkeloos inzetten. Je moet vooraf goed nadenken wat je wil bereiken, wie je wil bereiken en hoe je dat gaat doen. Met alleen een mooie Facebook pagina kom je er niet.

Pagemodo deed onlangs onderzoek naar de meerwaarde van Facebook voor kleine bedrijven. Hieruit blijkt dat 47% van de kleine bedrijven met een Facebook pagina, meer traffic naar hun website krijgen. Aanvullend blijkt dat 48% heeft aangegeven dat deze nieuwe bezoekers zijn omgezet in klanten.

Facebook is business voor kleine bedrijven [Infographic]

Uiteraard valt te twijfelen over de representativiteit en validiteit van dit onderzoek. Deze data heeft betrekking op buitenlandse ondernemers en het is niet bekend wat dit precies betekent voor Nederlandse ondernemers. Het geeft wel aan, mocht je daar nog aan twijfelen, dat Facebook veel kansen biedt en ondernemers er al business uit halen.

Het wordt eens tijd voor een vergelijkbaar Nederlands onderzoek om een goed beeld te krijgen van de situatie in ons land. Dan kunnen we zien wat Facebook voor de Nederlandse ondernemers kan betekenen. De grote merken halen via diverse campagnes al duizenden nieuwe fans binnen. Wat dit concreet betekent voor hun omzet is niet duidelijk, maar denk eens aan het imago, bekendheid en binding met de klant. Want daar is Facebook zeer geschikt voor!

Facebook onderzoek 2011

Meer content

Marvin de Reuver

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies