De mogelijkheden in Facebook advertenties zijn al groot. Zo kun je kiezen uit leeftijd, geslacht, beroep en nog veel meer. Voor de Amerikaanse adverteerders komt daar nog een optie bij, namelijk een postcode. Adverteerders kunnen nu van deze optie gebruik maken via Facebook Power Editor en Ads Manager. “The zip code targeting launched thursday and this change was made due to requests for such change” verklaart een medewerker van Facebook aan Mashable.
Deze optie is zeer geschikt voor bedrijven met een lokale focus. Als voorbeeld kunnen Amerikaanse retailers hun advertenties aan een select lokaal publiek tonen. Gesponsorde verslagen worden dan gekoppeld aan lokale activiteiten. Hiermee kunnen ze hun advertenties sterk afbakenen en gerichter adverteren.
Inside Facebook voegt hier aan toe dat Facebook hiermee aangeeft, een grote speler te willen worden in de hyper local markten. Dit vormt een interessante en lucratieve markt voor de gigant. Is dit dan slechts het begin?
Ik vind het een goede toevoeging aan de reeds bestaande mogelijkheden. Het is zeer interessant voor adverteerders om je boodschap onder een regionale doelgroep te verspreiden. Als lokale winkel ben je misschien alleen geïnteresseerd in klanten, die in een straal van 20 kilometer van jouw winkel vandaan wonen. Dan ben je niet geïnteresseerd in mensen die aan de andere kant van het land wonen. Voor dat soort winkeliers is deze optie zeer geschikt. Of wat denk je van een lokaal evenement? En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te verzinnen.
Het is overigens nog niet bekend wanneer ze de functie gaan uitbreiden. Op dit moment is het alleen voor Amerikanen beschikbaar. Wij moeten dus nog even geduld hebben.
Wat vind jij van deze toevoeging? Vind je het overbodig of een waardevolle toevoeging?
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023