Facebook populair bij marketeers

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook populair bij marketeers

Marketing rond sociale media concentreert zich op dit ogenblik hoofdzakelijk op de platformen van Facebook en Twitter. Dat is de conclusie van een rapport van Pivot Conference.

Er wordt wel opgemerkt dat een groot aantal marketeers aangeeft om volgend jaar ook een aantal nieuwe sociale mediakanalen uit te proberen. Er wordt daarbij opgemerkt dat meer dan de helft van de respondenten zegt budgetten van traditionele marketing-kanalen naar sociale media te zullen overhevelen. Uit het onderzoek blijkt dat 93 procent van de marketeers campagnes op Facebook heeft opgezet, terwijl 5 procent aangeeft om volgend jaar met een initiatief te willen starten. "Dat betekent dat Facebook 98 procent van de marketeers aantrekt," merkt het webmagazine BizReport op.

"Volgens 69 procent van de ondervraagden heeft Facebook een uitstekende reclameprogramma." Daarnaast is 78 procent van de adverteerders actief op Twitter, terwijl 9 procent van plan is activiteiten op te starten. Slechts 46 procent echter heeft een grote waardering voor het reclame-aanbod van Twitter.

Op de derde plaats in de ranglijst staat YouTube (61 procent), gevolgd door LinkedIn (44 procent) en Foursquare (16 procent). Er wordt echter opgemerkt dat 20 procent van de ondervraagde marketeers aangeeft van plan te zijn om volgend jaar te starten met campagnes op deze platformen. MySpace, ooit het belangrijkste sociale netwerk van de wereld, wordt nog door 7 procent van de marketeers ingeschakeld. Bovendien zegt slechts 2 procent van plan zijn om met campagnes te willen starten op MySpace. Bron: express.be

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies