MTV krijgt exclusieve toegang tot de werkvloer van Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
MTV krijgt exclusieve toegang tot de werkvloer van Facebook

Wat is er voor nodig om een sociaal netwerk te laten draaien voor meer dan 500 miljoen gebruikers die dagelijks uren doorbrengen op je platform? En als het dan draait, hoe zorg je dat zo'n kolos innovatief blijft en mee kan blijven gaan met de wensen van je gebruikers? In een speciale aflevering van MTV's "Diary of..." neemt de zender de kijkers mee naar het hoofdkantoor van Facebook in Palo Alto en belooft een uniek kijkje achter de schermen.

In de 30 minuten durende special worden kijkers niet alleen door oprichter Mark Zuckerberg rondgeleid door het bedrijf, maar worden ook andere medewerkers van Facebook gevolgd in hun dagelijkse arbeid voor het sociale netwerk. Zo zien we bijvoorbeeld één van de techneuten aan het werk en laat een marketingmedewerker van Facebook zien wat haar dag zoal inhoudt.

Aan de hand van Pedram, "technical engineer", krijgen kijkers voor het eerst beelden te zien van de intussen fameuze "Hackathon's", 24 uur durende innovatie sessies waar werknemers van Facebook helemaal los mogen gaan met nieuwe ideeën. Daarnaast verteld marketeer Erin over haar ervaringen bij het invoeren en draaiend houden van Facebook Stories, de user-generated advertenties op het netwerk.

Nooit eerder gaf Facebook zoveel inzage in de dagelijkse gang van zaken op de werkvloer. De uitzending "Diary of Facebook" is komende woensdag, 30 maart in de Verenigde Staten. Wanneer de uitzending in Nederland is te zien is nog onbekend en gezien MTV's strenge contentrestricties zal het ook nog wel even duren voordat we de aflevering online kunnen bekijken. Legaal dan, althans. 

Hieronder wat stills uit de trailer, die hier te bekijken is.

-1156.jpg
-1157.jpg
-1158.jpg

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies