Facebook laat concurrentie display advertising ver achter zich

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook laat concurrentie display advertising ver achter zich

Facebook, 's werelds grootste social network, blijkt net zo populair onder adverteerders als dat het is onder internetters. Bijna 1 op de 4 grafische online display advertenties die in de VS is weergegeven in Q3 stond op de website van Facebook. Dat blijkt uit een nieuw rapport van comScore.

Facebook's 23,1% aandeel van alle display ad impressies is flink gestegen ten opzichte van de 17,7% in het tweede kwartaal en Facebook is hiermee nu meer dan 2x zo groot als nummer 2 Yahoo Inc (aandeel van 11%).

Facebook had volgens comScore in Q3 zelfs meer ad impressies dan de volgende 4 bedrijven (niet de kleinste) samen: Yahoo, Microsoft, News Corporation's Fox Interactive Media en Google.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies