Facebook Places zet vizier op Google

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook Places zet vizier op Google

Eerder deze week kondigde Mark Zuckerberg het langverwachte Facebook Places aan. Door velen gezien als een concurrent voor Foursquare, GoWalla en Feest.je. Gisteren werd ook bekend dat er een record aantal mensen zich had ingechecked op Foursquare. Maar heeft Facebook eigenlijk het vizier wel staan op deze geo-locatie services? Niet volgens dit bericht op Cnet: "If Facebook Places catches on with the company's 500 million users, Facebook could be sitting on a gold mine of local business listings that advertisers and users will love and Google will hate."

Google heeft een flinke database opgebouwd met locale bedrijven die opduiken als men aan de slag gaat met Google Maps, zoeken naar "pizza san francisco" zal een berg resultaten opleveren om door te bladeren. En aangezien ook Google Maps Mobile maandelijk door veel mensen gebruik wordt is het voor bedrijven erg aantrekkelijk in de lijsten van Google Places voor te komen met hun website, openingstijden, menu's of andere info die waardevol kan zijn.

Facebook Places is een zelfde idee alleen met een social media twist. "Facebook users can "check in" to an existing list of nearby locations from their mobile phones or add new listings themselves, sharing that activity with their friends. But this isn't just about social butterflies". Deze feature geeft Facebook namelijk ook een schat aan lokale bedrijfsvermeldingen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies