Ruim 70 internationale experts op het podium tijdens SDGC16

Ruim 70 internationale experts op het podium tijdens SDGC16

o.a. Google, Spotify en TomTom

Vorig artikel Volgend artikel

De Westergasfabriek te Amsterdam is op 27 & 28 oktober 2016 gastheer voor de 9e editie van de Service Design Global Conference (SDGC). Dit is hét evenement voor de service design community. En dit jaar staan er toonaangevende, internationale sprekers op het podium, van onder andere Google, Spotify en TomTom.

Service design

Service design is een ontwerpdiscipline die zich bezighoudt met het vormgeven van dienstverlening. Service designers werken aan het verbeteren van dienstverlening om voor klant en dienstverlener de waarde te vergroten. Daar heb je vaker mee te maken dan je denkt. Denk bijvoorbeeld aan het contact dat er is tussen jou en je bank, de ervaring die een patiënt in een ziekenhuis heeft of een multimedia tour in een museum. Service designers werken klantgericht en optimaliseren deze processen.

Het ontstond zo'n 20 jaar geleden en inmiddels wordt service design gezien als een volwaardige discipline. Zeker gezien de exponentiële groei van complexe, vaak digitaal geleide diensten, wordt service design gezien als een essentieel onderdeel voor zakelijk succes.

De impact van service design is groter dan ooit. Service designers dragen meer verantwoordelijk- heden, omdat zij niet alleen de klantbeleving vormgeven, maar ook werken aan de beleving van werknemers en de strategie van de organisatie in zijn totaliteit.
- Jesse Grimes - SDN lid Raad van Bestuur en co- organisatorvandeconferentie

Service Design Global Conference 2016

Dit jaar staat er wereldwijde expertisen op het podium tijdens SDGC16. Meer dan 70 internationale experts maken hun opwachting. Het evenement verwacht meer dan 600 gasten met een netwerk afkomstig uit 42 landen.

Wat je te wachten staat zijn inspirerende lezingen en break-out sessies onder de titel ‘Business as Unusual’. Een aantal van de internationale sprekers:

  • Zeynep Falay von Flittner, Hellon – Zeynep werkt bij Hellon waar zij organisaties helpt om hun cultuur te transformeren in een meer gebruiksvriendelijke richting. Met meer dan 15 jaar internationale ervaring in service design en design leiderschap heeft ze digitale diensten ontworpen voor bedrijven als Nokia, Danske Bank, Turkcell en TeliaSonera.
  • Cees van Dok, TomTom – In de functie van Head of Design, Fellow en Board Member bij TomTom, begeleidt Cees van Dok de ontwikkeling van nieuwe producten van concept naar de markt.
  • Katie Koch, Spotify – Katie is een UX-ontwerper. Zij geeft les in Stockholm en werkt bij Spotify met een multidisciplinair team aan innovatie binnen de betalingsbeleving.
  • Erin Muntzert, Google – De afgelopen twee jaar leidt Erin onderzoek voor Google Maps naar opkomende platforms en developer experiences. Zij heeft ruim 10 jaar ervaring in het design umfeld.

Erbij zijn?

Deelnemers van SDGC krijgen directe toegang tot een wereldwijd netwerk van professionals en onderzoekers die vooroplopen in de vertaling van service design methodologie naar waarde binnen een breed spectrum van toepassingen. De conferentie, die zowel startende en ervaren service designers als professionals vanuit andere disciplines verwelkomt, zal voorbeelden presenteren van de meest succesvolle internationale projecten en hands-on workshops bieden over service design implementatie in uiteenlopende sectoren. Tijdens de conferentie worden de Service Design Awards uitgereikt voor de beste service design toepassingen van het afgelopen jaar. Meer informatie over allesprekers,het volledigeprogramma en kaarten is beschikbaar via de website van SDGC16. Kaarten kosten 850 euro voor twee dagen. Voor SDN-leden en studenten zijn er kortingen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies