Events29.10.2013

’24 uur van de reclame’ presenteert Second Screen Competitie


Tijdens de ‘24 uur van de reclame’ op 7 november in De Beurs van Berlage ontwikkelen vijf teams van drie young professionals in 24 uur een Second Screen oplossing voor een bestaand RTL-televisieformat. Het project is een initiatief van de Second Screen Taskforce van het IAB. De interactieve laag wordt gecreëerd met behulp van de allernieuwste Microsoft Windows Studio Software. Het winnende team wordt beloond met de Second Screen Award 2013.

Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer RTL Nederland, over de Second Screen Competitie: “Met onze second screen applicaties versterken en verlengen we de beleving van onze formats op meerdere platformen. Daarvan hebben we inmiddels veel mooie voorbeelden, zoals ‘Spring Levend’ en ‘Wie Is Tim?’ bij GTST, de ‘Thuiscoach App’ bij ‘The Voice of Holland’ en de kennisquiz ‘Weet ik Veel?’. Met het sponsoren van de Second Screen Competitie willen we jong talent aanmoedigen om met creatieve ideeën voor een second screen applicatie te komen.”

24-uur-van-de-reclame-presenteert-second.jpg
24-uur-van-de-reclame-presenteert-second.jpg

Jeroen Doucet, Chairman IAB Taskforce Second Screen: “De Nederlandse televisie-industrie loopt voorop met second screen. Apps als ‘Miljoenenjacht’, ‘Springlevend’ en ‘Kassa’ laten zien dat second screen meer bereik, engagement en directe conversie kunnen opleveren. Adverteerders zijn nog terughoudend, terwijl er veel kansen liggen. Wij verwachten met dit evenement de mogelijkheden van second screen voor adverteerders te laten zien en tegelijk jong talent te stimuleren om creatieve second screen concepten te ontwikkelen.”

Over 24 uur van de reclame
De ‘24 uur van de reclame’ is een initiatief van de BVA Bond van Adverteerders en de VEA Vereniging van Communicatieadviesbureaus. Het volledige programma en tickets voor het event vind je op www.24reclame.nl.

Verder lezen over Reclame

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube heeft het het afgelopen weekend nog wat duidelijker gemaakt: adblockers worden niet geaccepteerd. Je krijgt straks geen video’s meer te zien als je gebruikmaakt van advertentieblokkerende software. Maar die sof...

Advertising14.08.2023

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Waar YouTube in de browser en YouTube de app op smartphones al een tijdje het gas erop heeft waar het gaat om reclames, gaat het nu volle kracht vooruit met commerciële uitingen in de televisie-app. Er komen onskipbare...

Video18.05.2023

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Hè bah
Tesla wil reclame gaan maken

Er zijn bedrijven die zelf nauwelijks reclame hoeven te maken om hun producten aan de man, of vrouw, te brengen. Ze genereren uit zichzelf al zoveel aandacht dat betaalde commercials niet nodig zijn. Die strategie is ech...

Automotive17.05.2023

Tesla wil reclame gaan maken

De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meer
​Reclameverbod voor online casino’s

Online casino’s zijn in Nederland sinds 1 oktober 2021 toegestaan indien er een kansspelvergunning is verstrekt door de Kansspelautoriteit. Het legaliseren van de online gokmarkt is gepaard gegaan met enorm veel reclam...

Online12.04.2023

​Reclameverbod voor online casino’s