'24 uur van de reclame' presenteert Second Screen Competitie

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens de ‘24 uur van de reclame’ op 7 november in De Beurs van Berlage ontwikkelen vijf teams van drie young professionals in 24 uur een Second Screen oplossing voor een bestaand RTL-televisieformat. Het project is een initiatief van de Second Screen Taskforce van het IAB. De interactieve laag wordt gecreëerd met behulp van de allernieuwste Microsoft Windows Studio Software. Het winnende team wordt beloond met de Second Screen Award 2013.

Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer RTL Nederland, over de Second Screen Competitie: “Met onze second screen applicaties versterken en verlengen we de beleving van onze formats op meerdere platformen. Daarvan hebben we inmiddels veel mooie voorbeelden, zoals ‘Spring Levend’ en ‘Wie Is Tim?’ bij GTST, de ‘Thuiscoach App’ bij ‘The Voice of Holland’ en de kennisquiz ‘Weet ik Veel?’. Met het sponsoren van de Second Screen Competitie willen we jong talent aanmoedigen om met creatieve ideeën voor een second screen applicatie te komen.”

'24 uur van de reclame' presenteert Second Screen Competitie

Jeroen Doucet, Chairman IAB Taskforce Second Screen: "De Nederlandse televisie-industrie loopt voorop met second screen. Apps als ‘Miljoenenjacht’, ‘Springlevend’ en ‘Kassa’ laten zien dat second screen meer bereik, engagement en directe conversie kunnen opleveren. Adverteerders zijn nog terughoudend, terwijl er veel kansen liggen. Wij verwachten met dit evenement de mogelijkheden van second screen voor adverteerders te laten zien en tegelijk jong talent te stimuleren om creatieve second screen concepten te ontwikkelen."

Over 24 uur van de reclame
De ‘24 uur van de reclame’ is een initiatief van de BVA Bond van Adverteerders en de VEA Vereniging van Communicatieadviesbureaus. Het volledige programma en tickets voor het event vind je op www.24reclame.nl.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies