‘Het triggeren van impulsieve online aankopen: de rol en macht van de webwinkel’

Vorig artikel Volgend artikel
‘Het triggeren van impulsieve online aankopen: de rol en macht van de webwinkel’

Ondanks dat online consumenten steeds vaker impulsieve aankopen doen, is er weinig bekend over hoe webwinkeliers hier het beste op kunnen inspelen. Een onderzoeksteam van de Vrije Universiteit Amsterdam onderzoekt daarom hoe en waarom consumenten impulsieve online aankopen doen.

Tijdens het Emerce congres Conversion, gehouden op 11 april aanstaande, presenteert Tibert Verhagen de eerste inzichten in hoe webwinkels kunnen worden ingericht zodat bezoekers een beter gevoel krijgen en tegelijkertijd hun weerstand tegen een aankoop laten varen. Het resultaat is meer impulsieve online aankopen.

Tibert Verhagen is associate professor e-business aan de VrijeUniversiteit Amsterdam. Zijn onderzoek richt zich op de invloed van nieuwe web-based technologie op het online koopgedrag van consumenten. Hierover publiceert hij in wetenschappelijke tijdschriften en vakbladen. Naast het onderzoek is Tibert actief in het bedrijfsleven. Zo richtte hij twee bedrijven op en is actief als spreker op workshops en congressen. Op onderwijsgebied doceert Tibert de vakken e-business en interactive marketing.

Emerce Conversion levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. It is about results! Een dag met nieuwe inzichten om het resultaat te verbeteren. Hoe gaat het bezoek effectiever over naar keuze en actie? En wat zijn de verbeteringsslagen van goed converterende sites geweest in het afgelopen jaar?

Onderwerpen die op het congres aan bod komen:

- Een geïntegreerde kijk op het proces van preclick en postclick. Afstemming van de bron, de landingspages en het vervolg.

- Testen en hoe aan te pakken. Significantie van datasets. Wat is redelijk en wat is praktisch haalbaar. Hoe vaak, hoe veel, hoe groot?

- Het gebruik van input van de klant voor het bijsturen van de funnel. Hoe doe je dit het beste? Werkelijk gedrag versus wat mensen zeggen varieert nogal.

- Van kijken naar kiezen. Best practices voor inrichting van pagina's en een optimale route na landing.

- De betere pricing tactieken. Inzichten uit de econometrie, analytics, en bijvoorbeeld de context van de click. Hoe gebruik je (real time) prijzen en voorraadinformatie voor meer omzet? En hoe pas je prijsbeleid aan aan het online gedrag van de klant?

- Predictive analytics. Hoe kom je tot voorspellingen aan de hand van data over toekomstig gedrag van bezoekers?

Volgers van Dutchcowboys profiteren van 50,- korting met code: CONV50DCCD Voor het volledige programma, de sprekers en registreren: www.emerce.nl/conversion.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies