Events15.03.2013

‘Het triggeren van impulsieve online aankopen: de rol en macht van de webwinkel’


het-triggeren-van-impulsieve-online-aank.jpg
het-triggeren-van-impulsieve-online-aank.jpg

Ondanks dat online consumenten steeds vaker impulsieve aankopen doen, is er weinig bekend over hoe webwinkeliers hier het beste op kunnen inspelen. Een onderzoeksteam van de Vrije Universiteit Amsterdam onderzoekt daarom hoe en waarom consumenten impulsieve online aankopen doen.

Tijdens het Emerce congres Conversion, gehouden op 11 april aanstaande, presenteert Tibert Verhagen de eerste inzichten in hoe webwinkels kunnen worden ingericht zodat bezoekers een beter gevoel krijgen en tegelijkertijd hun weerstand tegen een aankoop laten varen. Het resultaat is meer impulsieve online aankopen.

Tibert Verhagen is associate professor e-business aan de VrijeUniversiteit Amsterdam. Zijn onderzoek richt zich op de invloed van nieuwe web-based technologie op het online koopgedrag van consumenten. Hierover publiceert hij in wetenschappelijke tijdschriften en vakbladen. Naast het onderzoek is Tibert actief in het bedrijfsleven. Zo richtte hij twee bedrijven op en is actief als spreker op workshops en congressen. Op onderwijsgebied doceert Tibert de vakken e-business en interactive marketing.

Emerce Conversion levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. It is about results! Een dag met nieuwe inzichten om het resultaat te verbeteren. Hoe gaat het bezoek effectiever over naar keuze en actie? En wat zijn de verbeteringsslagen van goed converterende sites geweest in het afgelopen jaar?

Onderwerpen die op het congres aan bod komen:

– Een geïntegreerde kijk op het proces van preclick en postclick. Afstemming van de bron, de landingspages en het vervolg.

– Testen en hoe aan te pakken. Significantie van datasets. Wat is redelijk en wat is praktisch haalbaar. Hoe vaak, hoe veel, hoe groot?

– Het gebruik van input van de klant voor het bijsturen van de funnel. Hoe doe je dit het beste? Werkelijk gedrag versus wat mensen zeggen varieert nogal.

– Van kijken naar kiezen. Best practices voor inrichting van pagina’s en een optimale route na landing.

– De betere pricing tactieken. Inzichten uit de econometrie, analytics, en bijvoorbeeld de context van de click. Hoe gebruik je (real time) prijzen en voorraadinformatie voor meer omzet? En hoe pas je prijsbeleid aan aan het online gedrag van de klant?

– Predictive analytics. Hoe kom je tot voorspellingen aan de hand van data over toekomstig gedrag van bezoekers?

Volgers van Dutchcowboys profiteren van 50,- korting met code: CONV50DCCD Voor het volledige programma, de sprekers en registreren: www.emerce.nl/conversion.

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen