Events23.01.2013

Anders denken, anders doen! Dat is waar BrancheContact bekend om staat


anders-denken-anders-doen-dat-is-waar-br.jpg
anders-denken-anders-doen-dat-is-waar-br.jpg

Al bijna 5 jaar timmert BrancheContact aan de weg met een uniek beursconcept,” aldus organisator Arjen Lemstra. “Als beursorganisator is ons enige doel dat onze standhouders en bezoekers op een snelle en laagdrempelige manier elkaar ontmoeten en dat daar samenwerking uit voortvloeit wat weer meer werk genereert met als gevolg omzetgroei.

Belangrijk in het hele verhaal op beurzen is om binnen een minuut een klik te krijgen met de bezoeker of standhouder. Omdat de tijd zeer kort is, moet je een heldere elevatorpitch paraat hebben. (elevatorpitch: als je iemand tegenkomt in de lift moet je deze kunnen boeien met je verhaal in 20 tot 40 seconden. Dus voordat de ander weer uitstapt). Wees zakelijk, maar ook authentiek. Het moet geen standaardverhaaltje worden. Bij oprechte trotsheid en passie voor het product zal de kans op een nieuwe klant sterk toenemen.

Het beursconcept is gericht op het bij elkaar brengen van aanbieders en inkopers en om zoveel mogelijk leads te genereren. Vanuit hun ervaring op het gebied van organisatie van evenementen, hebben zij met een geheel creatieve benadering een totaal andere definitie aan het begrip beurs gegeven.

Het unieke aan dit concept zit in de volgende zaken; eendaagse beurs, uniforme stands gebouwd in smalle straatjes om de interactie tussen standhouder en bezoeker te verhogen, hoge prijs kwaliteitsverhouding t.o.v. andere beurzen, boeken van een stand gebeurt in een webshop, vroeg boeken is minder betalen en sales doet de markt zelf middels affiliate marketing.” Zo vervolgt Arjen Lemstra.

Het concept wijkt op zoveel punten af van bestaande traditionele beurzen dat zelfs een jury dit ‘anders denken’ waardeerde. Afgelopen maart 2012 heeft BrancheContact de Gouden Giraffe gewonnen, de Live Communication Award in de categorie Beste Beursconcept.

Op dit moment staan er 9 succesvolle netwerk events voor 2013 op de planning: E-commerce & Apps, Klantinteractiebeurs, Duurzaam 2013, EvenementContact, FestivalContact, FacilitairContact, Ontmoet 2013 en nog 2 events in ontwikkeling. BrancheContact blijft ook dit jaar volop groeien en heeft als doel om de ’traditionele beurzen’ naar de achtergrond te brengen; Netwerk Events zijn de toekomst!