Events11.09.2012

Ondermeer oprichter Etsy.com spreekt om Emerce eDay


ondermeer-oprichter-etsy-com-spreekt-om-.jpg
ondermeer-oprichter-etsy-com-spreekt-om-.jpg

Dr. Professor Stinchcomb, zoals vrienden hem ook wel noemen, is een van de sprekers op Emerce eDay. Met oprichter Rob Kalin stond hij aan de wieg van Etsy.com.

In het dagelijks leven heet hij Matt Stinchcomb en werkt hij vanuit New York aan de Europese uitrol van handelssite Etsy. Daarvoor kreeg zijn bedrijf afgelopen voorjaar nog een kapitaalinjectie van veertig miljoen dollar van Index Ventures, Accel Partners en Union Square Ventures. 

Overal te wereld zijn fanatieke hobbyisten en kleine professionals die op ambachtelijke wijze sierraden, kleding, huisraad en andere luxeartikelen maken. Etsy is een van de meest aansprekende platformen voor hen geworden om hun werk te verkopen. De site biedt in feite een digitale pui voor ondernemers zonder winkel. Het platform onderscheidt zich in zijn sociaal georiënteerde benadering van zijn gebruikers. Onder hen leeft een sentiment van gemeenschapszin enerzijds en ondernemersgeest anderzijds. 

Etsy is sinds ruim een jaar onder de radar actief in Nederland.

Matt Stinchcomb was bij de oprichting huisgenoot van bedenker Rob Kalin. Stinchcomb was Communitybaas, verrichte de eerste grote technische klussen en houdt zich nu bezig met Marketing en Operations. Hij ondervond aan den lijve hoe een kleine hobby groot werd, een oprichter zag vertrekken en noodgedwongen terugkeren en is nu verantwoordelijk voor het internationaal opschalen van iets groots dat zijn kleinheid weet te behouden.

eDay 2012

Hoe ziet de toekomst van de media eruit? Welke rol speelt interactie met kijkers en kleine, grote en voelende schermen? Dale Herigstad denkt over niets anders dan dit en spreekt erover op eDay 2012.

Voor zijn creatieve bijdragen aan verscheidene tv-producties won Herigstad in de afgelopen jaren vijf Emmy Awards. En hij was een van de conceptdenkers achter Minority Report, een film die beeld- en interactiedenken op zijn kop zette.

Vandaag de dag is de Amerikaan een van de creative hoofden van bureau Possible Worldwide. Daar adviseert hij klanten als BBC, Google, P&G en Red Bull over hoe ze interactief, crossmediaal hun verhalen het best kunnen vertellen. Op donderdag 25 oktober deelt de denker zijn inzichten op Emerce eDay 2012 in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.

Andere sprekers zijn:

Christina Bondolowski (Coca-Cola).
Eric Postma (Tilburg University).
Marshall van Alstyne (MIT).
Farida Vis (The Information School, University of Sheffield).
Tomi Ahonen (Author & Consultant).
Ben Jones (AKQA).
Matthew Bagwell (Chief Strategy Director).
Randy Hunt (Creative Director Etsy).
Jim Stolze zal de host zijn op de mainstage.

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact