PICNIC organiseert Innovation Mash Up

Vorig artikel Volgend artikel
PICNIC organiseert Innovation Mash Up

PICNIC organiseert de eerste PICNIC Innovation Mash Up op 15 mei aanstaande in het Amsterdamse Pakhuis de Zwijger.

Het evenement adresseert de vraag hoe bedrijven en organisaties met succes creatieve innovatieprocessen kunnen toepassen. Het gaat om processen die nu al gebruikt worden door Nederlandse en internationale creatieve professionals om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen en in de markt te zetten, met klanten en consumenten in contact te treden en te groeien.

Tijdens de plenaire sessie in de ochtend worden innovatieprocessen en case studies gepresenteerd door bedrijven als IDEO (design thinking), Shell (scenarioplanning), Seats2Meat (network collaboration) en Vodafone (crowd sourcing). Tijdens de middagsessie komt een reeks workshops aan bod waarin deelnemers daadwerkelijk aan de slag gaan met diverse innovatie- en creativiteitsprocessen. De workshops worden geleid door frog (innovatie, strategie-ontwikkeling), STBY (service innovatie) en Waag (open design).

Voor wie
Het evenement is gericht op Nederlandse en internationale professionals die verantwoordelijk zijn voor het aansturen van business development en de toepassing van innovatieprocessen binnen hun bedrijf of organisatie. Deelnemers komen uit zeer diverse sectoren met inbegrip van, maar niet beperkt tot technologie, design, life sciences, financiële dienstverlening, logistiek, voedsel en landbouw, entertainment, media en communicatie en branding.

Marleen Stikker, bestuursvoorzitter en mede-oprichting van PICNIC: "Innovatie is essentieel voor het succes van bedrijven en organisaties, zeker in het huidige economische klimaat. De Mash Up brengt professionals uit de creatieve industrie en grote bedrijven samen om te spelen met nieuwe strategieën voor de ontwikkeling van innovatieve producten en diensten. Open methodieken waarbij actief input en samenwerking met partijen van buiten de eigen organisatie wordt gezocht, zullen uitgebreid aan bod komen."

Met de aandacht voor open innovatie processen adresseert de Innovation Mash Up het business perspectief op het centrale thema van PICNIC 2012: 'Rise of new Ownership, the shift from top down to bottom up'. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies