Drie dagen Silicon Valley-aan-de-Seine: LeWeb deze week van start

Vorig artikel Volgend artikel

Het is weer de eerste week van december en dat betekent dat Parijs de komende week weer even omgetoverd wordt tot het kloppende hart van de tech-scene. Meer dan 3000 bezoekers uit 60 verschillende landen zullen de Franse hoofdstad bezoeken voor het jaarlijks terugkerende LeWeb. Wat opvalt dit jaar is niet alleen de bomvolle line-up van grote namen, maar ook het feit dat het event dit jaar liefst 3 dagen zal duren. Dutchcowboys én zus Dutchcowgirls zijn er natuurlijk bij om vanaf woensdag verslag te doen.

Ook dit jaar heeft LeWeb weer een prikkelend thema: "SOLOMO - SOcial LOcal MObile", ofwel: de kracht van de driehoek van deze 3 huidige trends. Dit alles gebaseerd op de bekende uitspraak van wijle Steve Jobs: "PCs are going to be like trucks. They're still going to be around, they're still going to have a lot of value, but they're going to be used by 1 out of X number of people.."

Maar zoals vaker lijkt het thema van LeWeb dit jaar van ondergeschikt belang. Net als voorgaande jaren kan het event rekenen op een grote aanloop vanuit Silicon Valley met namen als Marissa Mayer (Google), Dennis Crowley (Foursquare) en Jeremiah Owyang. Dit jaar lijkt organisator Loic Lemeur er achter een tandje bovenop te hebben gegooid, want we vinden in de toch al niet misselijke lijst ook de namen van oprichters Eric Schmidt (Google), Kevin Systrom (Instagram), Phil Libin (Evernote), Daniel Ek (Spotify), Sean Parker en Brian Chesky (AirBnB). Maar opvallendste naam is toch wel die van modeontwerper en fotograaf Karl Lagerfeld. 

LeWeb 2011 gaat aanstaande woensdag van start en in traditie van de afgelopen jaren zullen ook dit jaar Dutchcowboys en Dutchcowgirls verslag doen van het event. 

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies