De Dutch Interactive Awards 2011

Vorig artikel Volgend artikel
De Dutch Interactive Awards 2011

Na een succesvolle editie zullen deze week voor de tweede maal de Dutch Interactive Awards worden uitgereikt. Dit zijn de prijzen voor de crème de la crème van de Nederlandse Interactive Branche in 2010 gelanceerd door Emerce en PIBN. Het enthousiasme vanuit de branche voor deze prijs bleek wel uit de meer dan 140 aangemelde cases. Hiervan heeft de vakjury een selectie gemaakt. Op donderdag 12 mei worden de awards in de Amsterdamse Koepelkerk uitgereikt aan de beste interactieve campagnes van het jaar.

In totaal zullen er 9 awards uitgereikt worden de volgende categorieën: ecommerce, online services, lead generation, intranet, corporate website, recruitment, campagne, brand site en communities.

"Het grote verschil met andere awards is dat bij de Dutch Interactive Awards het om alle soorten websites gaat, en vooral gelet wordt op aspecten die bij een succesvol internetproject aan bod komen: strategie, design en bouw."

"De interactieve marketingbranche groeit met het jaar en daarnaast groeit de professionaliteit ook. Steeds meer organisaties onderkennen het belang van een goed doordachte strategie om hun doelgroepen te bereiken. Gemakkelijk is dit echter zeker niet. Daarom vonden wij het als Emerce samen met PIBN vorig jaar hoog tijd om een prijs te initieren die het complete scala aan websites onder de loep neemt. De Dutch Interactive Awards worden uitgereikt aan de bedrijven die de cruciale drie-eenheid van strategie, design en bouw succesvol in hun internetproject hebben geïmplementeerd", aldus Gijs Vroom, uitgever van Emerce. De Dutch Interactive Awards worden tevens ondersteund door branchevereniging IAB, Management Team, Sprout, DutchCowboys, Frankwatching en het Financiele Dagblad.

De Nederlandse interactieve dienstverlening behoort tot de top van de wereld. De Dutch Interactive Awards kijkt naar kwaliteit, effectiviteit en creativiteit. Zowel aan de kant van de opdrachtgever, als aan de kant van het full service internetbureau. Hieronder komen een aantal genomineerden aan het woord over de betreffende campagne / actie en over de DIA awards:

Lead gen

"Niets is inspirerender dan met een gemotiveerd klant-bureau-team aan een succesvolle campagne werken; de Zorgcampagne van FBTO is daar een schoolvoorbeeld van.Een Dutch Interactive Award voor de FBTO-Zorgcampagne zou een prachtige bekroning zijn voor FBTO en LBi."

NR6, Deborah Knijnenburg, senior consultant: "Het was inspirerend en uitdagend om iets te maken van een niet alledaags onderwerp wat ook niet heel erg 'leeft'. We zijn blij dat we de opdrachtgever met onze input hebben kunnen inspireren en zien dat dit zich nu ook uitbetaalt in conversie. Een Dutch Interactive Award zou voor hen en ook voor ons een extra beloning zijn dat we een afwijkende keuze ten opzichte van de concurrentie hebben kunnen maken."

Hans Anton Verschuur, Redhotminute, voor KIA Nederland: "Uitdagend aan KIA is dat het een challenger brand is en lead generation is voor hen erg belangrijk. Ondanks dat we met een Europese klant werken was er ook de ruimte om het marktspecifiek voor Nederland aan te pakken. Dus ons te onderscheiden. We lopen hierin voorop op de andere landen en dat was mooi om met elkaar te ontwikkelen.

We hebben ons project ingediend omdat de DIA verder kijken dan alleen eyecandy, maar ook kijken naar metrics en opbouw. Dat maakt het tot een lovenswaardige prijs. Natuurlijk hopen we dat we winnen; ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat we samen met de klant een goede indruk tijdens de presentatie hebben achtergelaten.
"

Online Services

Marc-Paul Brandt, eFocus, voor Van Gansewinkel: "De Dutch Interactive Awards zijn voor ons een goede manier om te toetsen of we vernieuwend en opvallend werk leveren. Voor ons als full service bureau bestonden er namelijk niet eerder prijzen die zich echt op ons soort projecten richten. Andere awards zijn bijvoorbeeld meer campagnematig gericht. Dit project is een erg goede samenwerking met de opdrachtgever tot stand gekomen en we zouden het ook een eer vinden deze prijs gezamenlijk in ontvangst te nemen."

Campagne

Young Generation, David Robustelli, Venz: "Een paar, voor ons, interessante punten die naar voren gekomen zijn tijdens de ontwikkeling van het project en gedurende de campagne; De campagne is tot stand gekomen door het vertrouwen dat Venz ons gegeven heeft op een voor hen geheel onbekend terrein. Uit de resultaten is gebleken dat de interactie die Venz met de consument aangaat op innovatieve wijze zeer op prijs gesteld wordt. Venz onderscheidt zich hiermee van de concurrentie en biedt tegelijkertijd de consument een unieke ervaring op zeer laagdrempelige wijze. Brandexperience op een hoog niveau zonder dat dit gezien wordt als puur een commerciële actie.

Wij zijn ontzettend blij met de nominatie voor beste campagne site. De Venz campagne is met een relatief laag budget gerealiseerd en is de eerste on-pack augmented reality campagne in Nederland binnen de FMCG markt. De gebruiker betreedt een geheel nieuwe dimensie van wat er met een verpakking in combinatie met online mogelijk is geheel binnen de visie van Venz namelijk, entertainment met de hele familie.
"

Communities

W3S, ANWB, Martijn van Leen: "We geloven heilig in het concept dat we met de ANWB hebben ontwikkeld. Dankzij dit concept kunnen mensen via social media en  samenrijden.nl aan elkaar gekoppeld worden om samen te rijden. De mensen hoeven elkaar niet te kennen maar worden bijv door overeenkomende bestemmingen gekoppeld. Hierdoor wordt er minder met lege auto's gereden en is de filedruk lager. De DIA zien wij als een goed moment om dit concept met onze klant te vieren en als we winnen zou dat ons ook kunnen helpen samenrijden.nl onder nog meer medelanders bekend te maken."

Autotrack: "Enrise bedacht en realiseerde een architectuur met een dynamisch eenvoudig aanpasbare front-end, zonder in te hoeven leveren op performance, stabiliteit en betrouwbaarheid. De nieuwe look & feel (van 72dpi.nl) werd geïmplementeerd, en de interactie van zowel de dealers als de bezoekers van AutoTrack.nl werd gestimuleerd en verbeterd.

De DIA awards schenkt Enrise de mogelijkheid om tussen alle toonaangevende internetbureaus AutoTrack.nl te presenteren, en hiermee te laten zien dat deze vooruitstrevende techniek ook gebruikt kan worden om interactieve concepten te ontwikkelen!
"

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies